Laman Utama

Netizen Sebak Tengok Momen Manis Kanak-Kanak Suap Makan Rakan Sindrom Down - "Inilah Kawan Sejati"

Gempak
03/12/2023
14:55 MYT
Sebuah video tular memaparkan seorang kanak-kanak berbangsa India menyuapkan makanan untuk rakannya yang menghidap down syndrome berjaya meraih perhatian netizen.
Menerusi entri yang dimuat naik ke aplikasi TikTok, difahamkan rakaman kanak-kanak menyuap rakannya makan itu telah direkod oleh seorang guru yang bertugas di sebuah sekolah pendidikan khas.

BERITA TRENDING: [VIDEO] Baru Kehilangan Bapa, Ibu Saudara Buat Surprise Sampai Kanak-Kanak Lelaki Ini Menangis Penuh...

“Mereka sangat baik antara satu sama lain, mereka juga suka ambil berat dan penyayang.
“Video ini adalah semasa waktu rehat Program Pendidikan Khas Integrasi (PPKI), Mahalaksmi suap Hanisah makan. Saya suka momen ini tapi buatkan saya berasa sedikit sedih,” tulis guru berkenaan.
@azizahazedi Replying to @sacita21 thanks for the comment. Hope this vedio also make you happy. They so kind to each other, they also caring and loving kids ❣️ This vedio during PPKI rest time, Mahalaksmi suap Hanisah makan. I suka this scene but somehow make me sad also #fypppp #ppki #pendidikankhas #mbk #smktbi ♬ original sound - azizahazedi
Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen meluahkan perasaan yang sama di samping berasa bangga dengan sikap kanak-kanak tersebut yang tidak rasis dan saling bantu-membantu.
“Tolong tularkan kanak-kanak perempuan ni. Supaya semua orang boleh contohi sikap dia,”
“Saya menangis, terharu sangat-sangat,”
“Mata dia tak pandang agama dan bangsa sebab dia sayang kawan dia, inilah kawan sejati.”
Untuk info, kanak-kanak yang menghidapi down syndrome atau dikenali sebagai Hanisah dalam video berikut mempunyai masalah rabun dan makan sedikit lambat.
Sumber: TikTok
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Dayang Areeda Cuak Lakonkan Babak Nasi Kangkang Untuk Jerat Aliff Aziz - "Saya Risau Pandangan Masyarakat"

gempak
26/07/2024
13:55 MYT
Sepotong video yang memaparkan babak pelakon Dayang Areeda cuba menjerat Aliff Aziz dengan menggunakan ilmu sihir nasi kangkang mencuri perhatian ramai di media sosial.
Terkini

Netizen Terharu Lihat Pelajar Universiti Ini Beri Sepotong Kek Kepada Pekerja Restoran Mamak

gempak
26/07/2024
06:55 MYT
Beberapa pelajar dari sebuah universiti meraih perhatian netizen apabila rakaman yang memperlihatkan mereka memberi sepotong kek kepada seorang pekerja kedai makan yang sering mereka kunjungi viral di media sosial.
Viral

Ibu Arwah Zulfarhan Akui Pernah Tak Restu Anak Masuk UPNM

gempak
26/07/2024
03:55 MYT
“Dia selalu dekat dengan kami sekeluarga,” begitulah keluhan ibu kepada arwah Zulfarhan, yang menyatakan dirinya pernah tidak merestui anak lelakinya itu untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).
Berita

Sebutan Semula Kes Ibu Bapa Zayn Rayyan Pada 18 September

gempak
26/07/2024
03:12 MYT
Mahkamah Sesyen Petaling Jaya menetapkan 18 September ini sebagai tarikh baharu sebutan semula kes terhadap ibu bapa Zayn Rayyan Abdul Matiin yang didakwa mengabaikan kana-kanak austisme iru, Disember lalu.
Berita

Gara-Gara Beri Anjing Makan Berlebihan Sehingga Mati, Wanita Dihukum Penjara Dua Bulan

gempak
25/07/2024
21:55 MYT
Mahkamah di New Zealand menjatuhkan hukuman penjara dua bulan ke atas seorang wanita kerana memberi makan anjing peliharaannya secara berlebihan sehingga mati, lapor News Straits Times.