Bukan mudah menjadi frontliner dan pada masa yang sama cuba mencari masa untuk merehatkan kepenatan fizikal dan minda.

Antara perkara yang menyeronokkan untuk dilakukan bersama ketika Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) dijalankan adalah membuat #dontrushchallenge, cabaran yang seolah menunjukkan anda berada berdekatan antara satu sama lain, tetapi sebenarnya tidak.

Antara #dontrushchallenge yang anda boleh saksikan adalah daripada artis, selebriti, jurumekap, kru penerbangan dan banyak lagi.


Baca: Seronoknya #dontrushchallenge! Yuna, Bekas Bintang Akademi Fantasia, Kru AirAsia & Makeup Artist Pun Turut Sama!


Baca: "Tak Bertukar Pun!" - Shima Anuar Buat Challenge Tak Menjadi, Zulin Aziz Pulak Buat Seorang Diri


Baca: Dari Moyang Sampai Cicit, Mawar Rashid Buat #Dontrushchallenge Empat Generasi! Alahai Comelnya!


Baca: “Wow, Semua Kacak & Cantik!” - Barisan Juruterbang Malaysia Airlines Tunjuk Bakat Buat #DontRushChallenge

Terbaru, sembilan orang doktor kacak ini turut tidak mahu ketinggalan untuk berhibur sambil menunjukkan kreativiti masing-masing dalam #donrushchallenge.



Ternyata #dontrushchallenge mereka mendapat perhatian ramai sehingga ada netizen yang memuji ianya antara cabaran yang paling menyeronokkan setakat ini.

INI LAH jadi nya bila geng2 doktor perubatan plak terima cabaran dan berpakat untuk buat DONT RUSH CHALLENGE ? Tapi video yang saya post ni “Special Edition”punya ? Semoga terhibur dan yg paling penting sila jangan kecam ya ? #dontrushchallenge #medicaldoctor #sekadarhiburan #happyweekend #frontliners

A post shared by Dr Che Hafiz (@drchehafiz) on


Mungkin selepas ini kita dapat melihat #donrushchallenge daripada doktor-doktor wanita ataupun jururawat-jururawat pula.