Pelakon Sharifah Sakinah mencuri tumpuan netizen apabila berkongsi sekeping foto yang memaparkan dirinya melakukan pose dengan menayangkan bahagian punggungnya di Instagram.

Rata-rata netizen seperti tidak senang apabila melihat tindakan Sakinah yang didakwa seolah-olah sengaja mahu menunjuk bahagian badan yang tidak sepatutnya kepada umum.

"Ni lah yang kita gelarkan berbaju tapi bogel.

"Hmm..dah macam tak pakai baju dah aku tengok.

"Nak tayang jub* ke mende.

"Tak ada rasa malu ke?," tulis sebahagian netizen di ruangan komen.



Bahkan, ada juga yang menyatakan mahu berhenti daripada terus menjadi pengikut di Instagram apabila Sakinah kerap berkongsi gambar seksi.

"Kerap-kerap naik gambar macam ni hang kak oi, aku unfollow hang je lah.

"Kenapa tunjuk 'benda' you," tulis salah seorang pengikutnya.



Biarpun dihujani pelbagai komen yang tidak senang dengan posting tersebut, ada juga netizen yang mengambil pendekatan untuk menasihatinya.

Katanya, teguran yang diberikan kerana atas dasar tanda kasih dan sayang.

"Bukan nak jadi ustazah dan saya tahu hidayah tu milik Allah tapi kita sendiri pun kena cari hidayah.

"Tegur sebab sayang. Saya harap Kak Kinah boleh perlahan-lahan kurangkan gambar seksi. Sekarang, kita tak nampak. Ya seronok dapat body goals, tapi sampai bila?," katanya.

Posting tersebut menerima lebih 20,000 tanda suka.

Sebelum ini juga, Sakinah kerap mencuri tumpuan netizen dengan perkongsian foto-foto yang mengundang kecaman apabila memuat naik gambar seksi.

BACA: “Asalnya Telanjang, Ni Dah Tutup Sikit Dengan...”- Jawapan Sharifah Sakinah Selepas Ditegur Berpakaian Seperti Berbogel

A post shared by Sharifah Sakinah Al-Khaired (@sharifah_sakinah) on


Saksikan drama lakonan Sharifah Sakinah di Astro pada telefon pintar anda melalui aplikasi Astro GO. Muat turun aplikasi Astro GO di Google Play dan Apple Store sekarang.

Apapun, pastikan anda selalu mencuci tangan, pakai topeng muka, gunakan 'sanitizer', kurangkan aktiviti di luar rumah serta lakukan semua perkara yang boleh mencegah COVID-19!