,
Hiburan

"Niat Nak Bakar Semangat, Bukan Menunjuk-Nunjuk!" - Danial Zaini Angkat Mercedes Benz Guna Duit Simpanan, Bukan Macau Scam!

Amri Hassan
01/11/2020
04:59 MYT
Penyampai radio Era, Danial Zaini menafikan tujuannya berkongsi foto bersama kereta mewah jenis Mercedes Benz CLA yang baru dibelinya itu untuk tujuan menunjuk-nunjuk.
Jelas Danial, 27, gambar bersama kereta baharu itu untuk pembakar semangat orang ramai ketika berdepan kesulitan termasuk COVID-19.
"Sepatutnya saya hanya mahu berkongsi di 'close friends' Instagram tapi tersilap post. Gambar itu untuk pembakar semangat baik kepada diri sendiri mahupun orang lain ketika kita berdepan saat getir seperti sekarang.
"Saya mahu buktikan selepas 10 tahun dengan usaha, insya-Allah kita mampu mencapai apa yang kita hajatkan.
"Sebenarnya ia bergantung pada diri sendiri untuk memilih membeli barangan apa. Saya menguruskan kewangan sendiri dan mula menyimpan duit hasil kerja selama 10 tahun dengan cara saya sendiri.
"Saya yakin tak selamanya kita di atas dan tak juga selamanya di bawah. Ketika waktu sebegini saya ada simpanan yang cukup alhamdulillah saya dapat kereta idaman saya," katanya kepada Gempak.
Terdahulu, menerusi Instagram Stories, Danial berkongsi foto bersama sebuah kereta mewah jenis Mercedes berwarna hitam yang dibelinya selepas 10 tahun berhijrah ke Kuala Lumpur untuk mencari rezeki.
Sebelum memutuskan untuk membeli kenderaan terbabit, Danial turut mempertimbangkan dua model kereta lain jenis Range Rover dan Audi.
Dalam pada itu, tambah Danial, dia berpegang pada prinsip yang tidak bermewah-mewah dengan barangan dan pakaian mahal serta berdisiplin menyimpan duit.
"Saya tak berminat untuk pakai barangan mahal-mahal, baju-baju saya pun biasa-biasa saja. Sebab itulah berani ambil kereta itu.
"Kebetulan kereta lama kerap sangat rosak dan saya terpaksa jualkan. Jadi, ia menjadi keperluan bagi saya. Langsung tiada niat nak menunjuk-nunjuk.
"Untuk simpanan pula saya memperuntukkan 80 peratus daripada gaji saya untuk disimpan atau dilaburkan untuk bisnes. Selain itu, saya akan mengirimkan duit untuk ibu saya setiap bulan.
"Alhamdulillah, selain menjadi penyampai radio, saya ada juga kerja sampingan," ujarnya.
Pada masa sama, Danial menafikan pembelian kereta mewah itu berkait dengan isu yang sedang hangat dibahaskan, Macau Scam.
"Beli kereta mewah je terus kaitkan dengan Macau Scam. Mana ada, saya beli hasil daripada duit simpanan saya sendiri. Ini pun bukan beli cash, bayar bulan-bulan juga," tambahnya.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Lelaki Ditahan Rosakkan Kereta Mewah Bekas Majikan

gempak
30/08/2024
19:23 MYT
Seorang lelaki ditahan kerana disyaki bertindak merosakkan kereta mewah bekas majikannya kerana dipecat daripada pekerjaannya, Rabu lepas.
Viral

Lelaki Ini Hadiahkan Diri Sendiri Kereta Mewah Bernilai RM1.7 Juta Sempena Hari Jadi, Dihantar Dengan Trak Lutsinar!

gempak
22/06/2024
06:55 MYT
Seorang lelaki menjadi perhatian perhatian netizen selepas menghadiahkan dirinya sebuah kereta berjenama mewah sempena sambutan hari jadinya.
Viral

Anak Dapat 6A SPM, Kak KM Hadiahkan Kereta Mercedes & Cek RM10,000!

gempak
28/05/2024
02:55 MYT
Selepas kejayaan anaknya, Mohd Faris memperolehi 6A dalam Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), usahawan sensasi, Kak KM membuat hantaran di media sosial menunjukkan hadiah yang diberikan kepada puteranya hasil daripada usaha cahaya matanya itu dalam bidang akademik.
Viral

Ramai Hairan Cik B Mampu Beli Kereta Mahal, Netizen Kirakan Untung Kasar Jualan Salmon Skin

gempak
15/05/2024
04:55 MYT
Menerusi satu akaun, pengguna platform X tersebut membantu membuat kiraan keuntungan kasar yang diterima Cik B hasil jualan snek tersebut.
Nusantara

Sule Jual Semua Kereta Mewah Dari Mustang Hingga Porsche, Sekarang Pakai Innova

gempak
14/05/2024
14:55 MYT
Namun Sule mengaku sudah menjual kesemua kenderaan mewahnya.