Seorang bapa di Semarang, Indonesia berhadapan hukuman penjara selepas tidak sedar anak yang dipukul telah meninggal dunia.

Ironi sang bapa yang dikenali sebagai Sutikno hanya mahu meleraikan pergaduhan antara anak lelaki yang berusia 22 tahun itu dengan adiknya.

Lebih malang, mangsa atau namanya Guntur disifatkan sebagai seorang anak yang sangat bermasalah, biadab malah sering memukul dirinya, isteri dan adik beradik yang lain.

BERITA TRENDING: Dituduh Pukul Kekasih Sampai Berjahit, Netizen Sifatkan Pelakon Lelaki Ini Ada Masalah Hati!

Menurut Sutikno, dia telah memukul mangsa dengan benda keras selepas berjaya meminta isteri dan dua anaknya yang lain sewaktu mereka bergaduh di dapur.

“Guntur berada dalam keadaan mabuk dan membawa pisau. Dia mahu membunuh adiknya jadi saya leraikan.

“Saya hentak kakinya dengan benda keras dengan niat biar dia lumpuh. Jika lumpuh saya masih boleh menjaganya kerana kami semua sudah tidak tahan dengan sikap dia.

“Dia (mangsa) sering memukul kami sehingga kami pernah lari menetap di rumah saudara kerana tidak tahan,” ujar Sutikno kepada polis seperti dilaporkan media tempatan.

Malangnya Sutikno tidak sedar anaknya telah meninggal dunia sewaktu dia bergaduh kerana kecederaan di kepala.

“Saya tidak tahu dia telah mati dan tidak berniat membunuhnya. Saya hanya mahu menyelamatkan keluarga. Itu saja,” akuinya lagi.