Pelakon, Meerqeen, memilih untuk tidak memberi komen lanjut berhubung kontroversi yang membabitkan namanya dan kekasih gelap kepada pelakon dan penyanyi, Aliff Aziz iaitu Sarah Yasmine.

Meerqeen atau nama sebenarnya, Muhammad Shameer Shauqeen Saiful Izam, 23, berkata dia hanya mahu fokus pada karier lakonan dan filem terbaharunya iaitu Harimau Malaya: The Untold Journey yang bakal ditayangkan di pawagam pada 27 Jun depan.

“Saya tiada apa-apa untuk diperkatakan tentang itu, saya datang sini untuk filem saya yang akan datang, jadi saya tak ada komen pasal itu,” katanya ketika ditemui di majlis sambutan Hari Raya bersempena filem Harimau Malaya dan Terkutuk di Hotel Le Meridien, di sini, pada Isnin.

Sebelum, Meerqeen menyatakan Sarah Yasmine merupakan peminatnya, namun Sarah menidakkan perkara tersebut dan mendakwa mereka pernah menjalinkan hubungan sekitar Ogos dan September tahun lalu.

Bertanya sama ada kontroversi ini memberi kesan pada dirinya, Meerqeen berkata, dia yang kini sedang menjalankan penggambaran drama Cinta Untuk Sekali Lagi, enggan diganggu dengan isu berbangkit sehingga menjejaskan kerjaya.

“Saya jujurnya tidak mengikuti perkara yang sedang berlaku sekarang ini sebab saya pun sedang menjalankan penggambaran drama yang agak ‘intense’.

“Jadi sekarang saya lebih fokus pada kerja saya dan juga diri saya. Itu saja,” katanya lagi.

Dalam pada itu, Meerqeen berkongsi dia juga tidak membaca komen di media sosial.

“Saya tiada masa untuk sesiapa. Dengan keluarga saya pun dalam tiga atau empat jam sahaja. Keluarga saya tahu saya macam mana.

“Dalam industri ini saya hanya menjalankan kerja saya sebagai pelakon, saya tak tahu apa yang orang katakan sekarang ini tapi saya tahu apa yang saya lakukan kerana yang penting adalah kerja dan keluarga saya,” katanya.

Berkongsi lanjut mengenai filem arahan Datuk Afdlin Shauki yang mengangkat kisah pasukan bola sepak kebangsaan itu, Meerqeen berkata dia seronok dapat bekerja di bawah pengarahan sutradara tersebut.

Filem Harimau Malaya: The Untold Journey mengisahkan kebangkitan semula Harimau Malaya selepas kemerosotan yang membawa kepada peletakan jawatan jurulatih Tan Cheng Hoe pada Januari 2022.

Naskhah ni turut membariskan pelakon seperti Sophia Albarakbah, Aidil Aziz, Aiman Hakim Redza, Tony Eusoff, Zain Hamid, Vanidah Imran, Erra Fazira, Amelia Henderson, Nam Ron, Bell Ngasri, Kavin Jay dan Douglas Lim.