Ibu kepada allahyarham pelakon Ashraf Sinclair, Dida Sinclair meluahkan rasa rindu apabila berkesempatan melawat pusara anak lelakinya itu di Jakarta pada hari ulang tahun kelahiran Ashraf.

Menerusi laman sosial Instagram, Dida atau nama sebenarnya Khadijah Abdul Rahman memuat naik foto ketika berada di pusara anaknya itu bersama seluruh ahli keluarga untuk tatapan umum.

“Al-fatihah untuk almarhum Ashraf. Umi dan daddy berada di sini bersempena hari ulang tahun kelahiran Ashraf. Noah memimpin bacaan surah Yassin, bersama seluruh keluarga tercinta di Jakarta.

“Umi tidak pernah terlepas membacakan doa untuk Ashraf ditempatkan ke dalam syurga. Amin,” tulisnya.

A post shared by Khadijah Abdul Rahman (@dida_sinclair)


Di samping itu, isteri kepada Ashraf yang juga penyanyi popular Indonesia, Bunga Citra Lestari turut berkongsi momen sedih tersebut di laman Instagram miliknya.

A post shared by Bunga Citra Lestari (@bclsinclair)


Sementara itu di ruangan komen, ramai wargamaya menitipkan doa buat allahyarham.

Bunga dan Ashraf mendirikan rumah tangga pada November 2008. Mereka dikurniakan seorang cahaya mata lelaki bernama Noah Sinclair yang kini berusia 12 tahun.

Pada 18 Februari tahun lalu, Ashraf, 41, menghembuskan nafas terakhir di sebuah pusat perubatan di Jakarta, Indonesia kira-kira pukul 4 pagi kerana serangan jantung.