Zaman ini zaman media sosial. Tak kira di mana anda berada, pastinya anda inginkan gambar yang sempurna dan terbaik untuk dikongsi bersama teman-teman di laman sosial anda. Tak kiralah gambar OOTD atau video TikTok, semuanya mesti perfect!

Sebab itulah OPPO A93 direka untuk memenuhi segala kehendak anda! Dengan pelbagai ciri-ciri terkini yang mendahului telefon pintar lain, anda pasti bangga memilikinya kerana gambar anda pasti lebih hebat!


(AI Color Portrait ON (kiri), AI Color Portrait OFF (kanan))

Dengan 6 kamera AI Portrait OPPO A93 setiap momen dapat disimpan dengan sempurna dan diingati sentiasa. OPPO A93 dilengkapi dengan sistem kamera hadapan 48MP Quad Dua Kedalaman. Di bahagian belakang, adalah kamera utama 48MP, kamera sudut lebar 8MP, kamera 2MP Mono dan kamera 2M Mono, manakala di bahagian hadapan mempunyai kamera utaa 16MP dengan kamera 2MP kedalaman.


(AI Color Portrait ON (kiri), AI Color Portrait OFF(kanan))

AI Color Potrait OPPO A93 akan menyimpan warna subjek yang diambil dan pada masa yang lama memudarkan warna di belakang pada warna hitam putih. Sangat menarik untuk dikongsi di Instagram. AI Color Portrait boleh digunakan untuk kamera hadapan dan belakang, dan sehingga tiga orang dalam satu gambar.


(AI Super Night Portrait (kiri), AI Night Flare Portrait (kanan))

Ambil gambar selfie yang terang walaupun pada waktu malam dengan AI Super Night Portrait. OPPO A93 menggunakan siri-siri algoritma termasuklah HDR, pengecaman wajah dan memberi penekanan untuk potret yang lebih cerah, lebih jelas dan lebih berkualiti pada waktu malam. Ciri ini hanya terdapat pada kamera hadapan dalam Night Mode.

Jadikan gambar-gambar malam anda kepada karya yang menakjubkan. AI Night Flare Portrait menggabungkan kesan bokeh dan algoritma rendah cahaya HDR untuk menerangkan gambar anda di samping menambah kesan bokeh di bahagian belakang. Ianya menghasiakn kesan cahaya lampu pada bahagian belakang gambar dan menaikkan tona kulit pada subjek untuk imej yang sangat menarik. Ciri ini terdapat pada Portrait Mode.



Dengan Dual Lens Bokeh pada OPPO A93, kesan bokeh boleh ditambah pada imej dengan lebih daripada seorang dan juga pada video. Menggunakan solusi peralatan dan perisian, OPPO A93 membolehkan anda mengambil gambar dengan lebih daripada seorang tanpa mengaburkan orang lain di dalam gambar tersebut. Terdapat pada kamera hadapan sahaja.

Semuanya akan kelihatan jelas apabila anda mengambil gambar menggunakan mod AI Super Clear Portrait. Dengan setiap gambar yang diambil, OPPO A93 menggunakan teknologi AI pembentukan semula wajah untuk memenuhi ruang kabur dengan teknologi terkini, perincian minit dapat dipertingkatkan dann disusun semula untuk memastikan gambar yang lebih jelas. AI Super Clear Portrait perlu diaktifkan di dalam setting. Terdapat pada kamera hadapan dan belakang.



Ambil gambar yang sangat jelas sehingga 108MP dengan OPPO A93 pada waktu siang. Menggunakan Algoritma AI, OPPO A93 menjadikan gambar sejelas retina untuk mendapatkan tekstur dan perincian yang lengkap. Ultra Clear 108MP Image menambah baik kualiti dan hasil imej.



OPPO A93 direka dengan badan yang sangat tipis, hanya 7.48mm dan beratnya 164g, profil yang sangat ringan dan warna-warna trendy dengan tekstur Shiny Matte yang premium. Cukup nipis untuk diletakkan di dalam poket tanpa menonjolkannya atau di dalam beg kecil, OPPO A93 mudah dibawa ke mana-mana sahaja. Rekaan anggun penuh bergaya menggunakan teknik rekaan 220° hujung bergelung pertama dalam industri menggunakan teknik high-gloss untuk menghasilkan sisi nipis tetapi pada masa yang sama sangat selesa untuk dipegang.

OPPO A93 didatangkan dengan paparan 16.34cm Dual Punch-Hole Display dengan diameter kamera yang lebih kecil iaitu hanya 3.7mm. Paparan Dual Punch-Holes kecil ini membolehkan skrin dan pengalaman untuk melihat dengan lebih lebar serta besar. Paparan FHD+ AMOLED disahkan oleh TUV Rhienland untuk memastikan kekelesaan pada mata untuk jangkamasa yang lama.

OPPO A93 dilengkapkan dengan prosesor MediaTek Helio P95 yang berkuasa, dengan 8GB RAM dan 128GB ROM. Ianya turut mempunyai slot tambahan untuk penyimpanan sehingga 512GB. Anti-Lag Algoritma mengesan dan membuang data yang menyebabkan kesilapan memori, menjadikannya membaca dan menulis data lebih berkesan.



OPPO A93 secara pintar meningkatkan keupayaan mengecaj bateri pada waktu malam. Kini anda tidak perlu risau jika mengecaj sepanjang malam boleh merosakkan bateri. Dengan penggunaan AI Algoritma, OPPO A93 mengecaj telefon anda dan mencapai tahap 100% bila anda bangun dari tidur. AI Algoritma memahami penggunaan anda dan mengecaj sehingga 80% pada waktu malam, dan membahagikan 20% lagi dalam tempoh 90 minit sebelum anda bangun dengan AI Night Charging, secara langsung menjaga jangka hayat bateri anda.

Anda juga tidak perlu bimbang kerana OPPO A93 dilengkapi dengan Super Power Saving Mode. Mod ini bertukar kepada penjimatan bateri dan paparan menjadi hitam dan putih, dan hanya menggerakkan enam aplikasi yang telah ditetapkan untuk memastikan masa menunggu lebih lama dengan beberapa apllikasi utama untuk digunakan.

• Tinggal 5%, 70 minit masa berhubung
• Tinggal 5%, 49 minit untuk SMS
• Tinggal 5%, 35 minit untuk Uber/Grab
• Tinggal 5%, 30 minit untuk Google Map

Jika tangan anda kotor dan telefon and berbunyi, anda tidak perlu lagi risau dengan Air Gesture OPPO A93. Dengan jarak hingga 50cm daripada telefon, anda hanya perlu melambai tangan ke atas untuk menjawap panggilan telefon apabila mod Air Gesture diaktifkan.

Tunggu apa lagi! Inilah masanya untuk anda menunjukkan kepakaran anda menghasilkan gambar-gambar serta video-video yang sangat menarik untuk dikongsi di media-media sosial anda.

Jadilah orang yang pertama untuk mendapatkan #OPPOA93 dalam rekaan 7.48mm ultra anggun dengan 6 kamera AI Portrait untuk anda #AceYourStyle. Sertai Cabaran TikTok Ace Your Style OPPO sekarang! Mulakan trend baru dan tunjukkan gaya anda di platform media sosial TikTok yang popular. Anda mungkin terpilih untuk menonjolkan diri anda dalam video muzik Ayda Jebat yang terbaru!



Cabaran TikTok #AceYourStyle bermula dari 10 Oktober 2020 hingga 9 November 2020 ini di media sosial. Peraduan terbuka kepada seluruh rakyat Malaysia yang berusia 18 tahun ke atas.

Tunggu apa lagi! Kongsikan gaya anda sekarang. Untuk maklumat lanjut tentang Cabaran TikTok #AceYourStyle, sila layari https://www.oppo.com.my/page/AceYourStyleChallenge

Buat pra-pesanan sekarang pada harga RM1,299 dan dapatkan hadiah-hadiah menarik bernilai RM199 dari sekarang hingga 9 Oktober 2020. Anda juga boleh mendapatkan POTONGAN RM100 bila anda membeli OPPO A93 ultra anggun menggunakan baucer yang boleh anda tebus di aplikasi My OPP. Muat turun dan tebus sekarang!

Buat pra-pesanan anda sekarang di:

OPPO Online Store
OPPO Brand Stores