Penyanyi antarabangsa, Selena Gomez akui amat susah pada mulanya menerima kesan parut yang ada di tubuhnya selepas menjalani pembedahan pemindahan buah pinggang.


Justeru Selena berkata dia sering kali melindungi parut tersebut dari terlihat umum.


Namun kini Selena bangga dengan keyakinan dirinya.

“Selepas saya menjalani pemindahan buang pinggang, saya masih ingat lagi ia sangat susah pada mulanya untuk saya menunjukkan parut ini.


“Saya juga tak mahu ia terlibat di dalam gambar, jadi saya memakai pakaian yang bokeh melindungi parut saya.


“Sekarang, saya rasa lebih yakin dengan diri saya dan apa yang telah saya lalui dan saya sangat berbangga dengannya,” katanya.


Selena berkongsi perkara tersebut di akaun Instagram miliknya.


Menerusi entri tersebut dia memuat naik foto sedang berbikini dan menampakkan parutnya.


Gomez menjalani pembedahan buah pinggang itu pada tahun 2017.


Pada tahun 2015, Gomez membuat pengakuan dalam majalah Billboard bahawa dia telah disahkan menghidap penyakit Lupus, sejenis penyakit yang menyerang sistem ketahanan badan manusia, pada tahun 2013.

When I got my kidney transplant, I remember it being very difficult at first showing my scar. I didn’t want it to be in photos, so I wore things that would cover it up. Now, more than ever, I feel confident in who I am and what I went through...and I’m proud of that. T - Congratulations on what you’re doing for women, launching @lamariette whose message is just that...all bodies are beautiful.

A post shared by Selena Gomez (@selenagomez) on