Enggan mengalah dengan ‘kehambaran’ ekonomi kesan daripada pandemik Covid-19, jenama fesyen tempatan Larney nekad untuk kembali bangkit dengan koleksi terbaru yang lebih segar!

Cukup terkenal dengan dengan rekaan sofistikated dan feminin, Larney kini menampilkan koleksi bersempena dengan sambutan bulan kemerdekaan dan hari Malaysia menerusi koleksi The Revived Pleats.

Menurut pengasasnya, Zura Zabidi, koleksi The Revived Pleats dilancarkan untuk meraikan Hari Kemerdekaan dan Hari Malaysia yang disambut pada 31 Ogos dan 16 September setiap tahun.

“Tempoh hampir dua tahun ini amat sukar bagi kebanyakan penduduk dunia dan Malaysia tidak terkecuali.

“Dengan menggabungkan DNA jenama Larney yang dibina atas rekaan yang sentiasa segar dan ‘vibrance’ dan pada masa sama melihat ketabahan negara, kekuatan dan kesabaran rakyatnya, koleksi ini bolehlah dikatakan sebagai mewakili semangat patriotik terhadap negara Malaysia.

“Lebih-lebih lagi, September sering dikatakan sebagai bulan permulaan kalendar fesyen dunia. Saya beranggapan bahawa ia adalah masa yang sangat sesuai untuk mengeluarkan koleksi ini,” katanya.

Tambahnya, terdapat tiga rekaan dress kain berlipat (pleated dress) dalam seleksi 12 warna yang hebat.

“Kami telah membuat beberapa penambahbaikan kepada perincian pleats yang digunakan dan kesemuanya dihasilkan kemas oleh pasukan tukang jahit Larney seramai 13 orang kesemuanya.

“Dress dan pelitup muka dijual berasingan. Dinamakan Freedom Pleated Face Mask, kami menghasilkan tiga rekaan dengan pilihan normal ear loops atau head loops yang sesuai untuk kalangan hijabi atau bertudung.

“Walaupun pelitup muka dari koleksi ini adalah berpadanan warna dengan dress yang kami hasilkan, pelitup muka ini adalah juga sesuai digunakan oleh lelaki,” katanya.

Helaian hebat daripada koleksi ini boleh didapatkan dari laman sesawang www.larney.com.my.