Tindakan Paula Abdul melakukan teknik photoshop pada bahagian wajahnya baru baru ini ternyata mengundang kritikan.

Ramai dalam kalangan pengguna media sosial mengaku hampir tidak mengenali wajah sebenar penyanyi tersebut selepas dia ‘mengubah’ wajah aslinya semata mata untuk kelihatan lebih muda dari usia sebenar.

Untuk pengetahuan, juri Americon Idol tersebut sudah mencecah usia 60 tahun.

Namun seperti tidak boleh menerima hakikat faktor usia membuat penampilannya juga berubah termasuk memiliki kedutan pada wajah dan mendua, Paula telah melakukan photoshop dalam gambar gambar yang dikongsikannya sewaktu menyambut perayaan Krismis, minggu lalu.

Malah wajahnya nampak jauh berbeza lebih muda seperti remaja berbanding rakan rakan seangkatannya dalam gambar yang sama.

Menerusi perkongsian yang dimuat naik dalam Instagram, Paula dilihat bergambar dengan model Heidi Klum, Jaclyn Smith, Paris Hilton dan bintang The Real Housewives of Beverly Hills Crystal Kung Minkoff yang kesemuanya langsung tidak melakukan ‘perubahan’ pada penampilan mereka.

“Rupa ini terlalu berbeza,” ujar seorang netizen seperti dilaporkan Pagesix.com.

“Wah, saya tak faham kenapa anda melakukan ini? Semua orang tahu wajah sebenar anda. Apa yang anda lakukan ini sangat memalukan,” tulis yang lainnya pula.

“Ya ampun, anda kelihatan seperti seorang kanak kanak perempuan,” tambah seorang lagi.

“Siapa ini,” tanya seorang lainnya dan ada yang menulis: “Mana Paula Abdul”?