Filem komedi Kampung Latah Kena Kuarantin kembali dengan sekuel terbaharu, Kampung Latah...The Mummy telah menemui penonton di saluran Astro First (480) bermula 25 Ogos.

Pada tahun lalu, filem pertama Kampung Latah telah berjaya meraih kutipan lebih RM1 juta semasa tayangannya di Astro First.

Mengembalikan pengarah daripada filem pertama iaitu Azizi Hj Adnan, filem Kampung Latah...The Mummy menyaksikan jalan cerita kali ini berkonsepkan komedi seram.

Menerusi tinjauan Gempak di laman Facebook, rata-rata wargamaya terhibur melihat aksi pelakon Bell Ngasri yang cukup dikenali dengan watak yang kelakar.

“Haha. Pecah perot laa gelak,” komen seorang wargamaya.

“Sape yang ulang-ulang banyak kali kita geng.. Kenapa kau gagap setan...hahaha,” ujar seorang wargamaya.

“Hahaha..... memang kelakor tengok muka pon dah kelakor,” tulis seorang wargamaya.

“Takleh weh nak serius kalau dia ni berlakon,” komen seorang wargamaya lagi.

Sekuel kali iniselain mengembalikan teraju utama daripada prekuel, seperti Azhan Rani, Nazia Mustafar, Ieda Moin, PS Mansur, Din Latah dan Riezman Khuzaimi, Kampung Latah...The Mummy turut membariskan pelakon terkenal tanah air seperti Adlin Aman Ramli, Bell Ngasri, Sharif Zero, Mamak Putih, Shashic Iewan, Acong Sweetchild, Jaafar Onn, Wanie Ooi, Souya, Along Kembo, Delimawati, Razak Ahmad, Sharwani Ns, Syuk Sahar, Ilham Abata dan ramai lagi.

Malah dari sudut jalan cerita pula, kelainan yang dipersembahkan adalah kisah fiksyen berkenaan ‘mummy’ dan melibatkan penyediaan prop dan busana yang teliti serta babak yang melibatkan CGI.

Filem Kampung Latah...The Mummy mengisahkan suasana Kampung Latah kembali kecoh dengan gelagat penduduknya.

Kisah bermula apabila kerja-kerja pembinaan untuk membina Kompleks Sukan Kampung Latah terhenti apabila pekerja kontrak terjumpa keranda ‘mummy’ dan apabila di buka ‘mummy’ tersebut bangkit lalu mengganggu penduduk.



Saksikan filem komedi seram Kampung Latah...The Mummy dengan melanggan melanggan Astro First di saluran 480 atau anda juga boleh strim di Astro Go atau On Demand.

Dengan hanya RM15, anda boleh menonton selama 48 jam (2 hari) secara berulang-ulang. Bagi yang ingin menonton filem pertama Kampung Latah Kena Kuarantin, anda juga boleh melanggan kombo Koleksi Opocot! Latah yang menampilkan dua filem iaitu ‘Kampung Latah Kena Kuarantin’ dan ‘Kampung Latah...The Mummy’ dengan harga RM19.90 bermula 25 Ogos.