Peka dan prihatin dengan musibah banjir yang berlaku, pihak Astro mengambil keputusan untuk meneruskan siaran langsung Konsert ‘GV8’ minggu kelima pada malam ini dengan Konsert Gegar Vaganza Kongsi Kasih.

Bukan saja itu, Astro melalui Yayasan Astro Kasih akan menghulurkan bantuan sebanyak RM80,000 kepada Tabung Bantuan Bencana Negara NADMA dan Mercy Malaysia (RM40,000 setiap pertubuhan) bagi membantu mangsa-mangsa banjir yang terkesan dengan musibah yang melanda negara pada ketika ini.

Menurut Pengurus Saluran Astro Ria Norzeha Mohd Salleh, pihaknya berharap dengan adanya bantuan ini, ia sedikit sebanyak dapat membantu setiap mereka yang terlibat dengan bencana banjir ini.

“Selain itu, pihak GV juga akan turut menyalurkan bantuan tambahan kepada mangsa banjir yang akan diumumkan dengan lebih lanjut sewaktu konsert berlangsung malam ini.

“Pada masa yang sama, Astro juga turut melancarkan kempen pengumpulan dana sebagai usaha mengumpul sumbangan dan derma kilat bagi membantu mangsa banjir,” katanya.

Tambahnya, salurkan bantuan prihatin anda untuk mangsa banjir Monsun Timur Laut melalui Tabung Bantuan Bencana Negara ke akaun Bank Muamalat 1601-0001138-71-4 atau melalui MERCY Malaysia Flood Relief ke akaun Maybank 5621-7950-4126 & CIMB 8000-7929-08.

“Semoga kita semua tabah menghadapi dugaan yang melanda ini, dan sama-sama mendoakan keselamatan dan kesejahteraan seluruh rakyat Malaysia,” katanya.