,
Berita

Pelajar Tingkatan 2 Hamil Dirogol Sepupu Ketika Hari Keluarga

Gempak
29/07/2024
07:34 MYT
Seorang lelaki yang disiasat berkaitan kes rogol sepupunya sehingga hamil lapan bulan didakwa di Mahkamah Sesyen Muar, Johor atas pertuduhan melakukan amang seksual fizikal terhadap mangsa sama, di sebuah rumah di Kluang, bulan lalu.
Tertuduh berusia 21 tahun bagaimanapun membuat pengakuan tidak bersalah dan memohon untuk dibicarakan selepas pertuduhan dikemukakan oleh jurubahasa di hadapan Hakim Abu Bakar Manat.
Mengikut pertuduhan, dia didakwa melakukan perbuatan itu terhadap sepupunya di rumah mangsa di Kluang, 9.30 malam, Jun lalu.

BERITA TRENDING: Olimpik Paris 2024: Pernah Rogol Budak 12 Tahun, Pemain Bola Tampar Pantai Belanda Kena ‘Boo’

Berikutan itu, tertuduh didakwa mengikut Seksyen 14 (a) Akta Kesalahan-Kesalahan Seksual Terhadap Kanak-Kanak (AKKSTKK) 2017 yang memperuntukkan penjara sehingga 20 tahun dan juga sebatan, jika sabit kesalahan.
Berdasarkan laporan dibuat, mangsa pada mulanya menerima rawatan di sebuah klinik selepas mengadu sakit perut namun diminta rujuk ke Hospital Enche’ Besar Hajjah Khalsom Hospital, Kluang.
Pemeriksaan di hospital terbabit mendapati mangsa hamil dan soal siasat polis mendapati remaja Tingkatan Dua itu dirogol sepupunya ketika mereka mengadakan Hari Keluarga di Mersing, Disember tahun lalu.
Selain itu, mangsa juga memberitahu, tertuduh turut melakukan amang seksual terhadapnya ketika bertandang ke rumah enam bulan selepas kejadian rogol.
Susulan laporan itu, polis berjaya mengesan tertuduh dan menahannya pada 24 Julai lalu bagi membantu siasatan.
Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Danial Munir manakala tertuduh tidak diwakili peguam.
Sebelum itu, pihak pendakwaan mencadangkan agar tertuduh tidak diikat jamin dengan mengambil kira faktor termasuk hubung kait kejadian pertama (kes rogol) yang masih dalam siasatan polis.
“Selain itu, pihak pendakwaan mahu mahkamah mempertimbangkan hubungan kekeluargaan antara mangsa dan tertuduh yang mana jarak rumah mereka tidak jauh,” katanya.

BERITA TRENDING: "Saya Tak Sengaja Rogol Anak" - Penoreh Getah

BERITA TRENDING: #FailJenayah: Suzaily Dirogol, Diliwat, Dibunuh Ketika Dalam Perjalanan Ke Tempat Kerja, Imbas Kembali Kronologi Kes 24 Tahun Lalu

BERITA TRENDING: 4 Remaja Rogol Kanak-Kanak 11 Tahun Bergilir-Gilir Ditahan!

Selepas mendengar hujahan dan rayuan kedua-dua pihak, mahkamah memutuskan tiada ikat jamin ditawarkan terhadap tertuduh serta menetapkan 25 Ogos ini untuk serahan dokumen dan lantikan peguam.
Sumber: Buletin Utama
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Yusof Haslam Tak Tolak Puteri Sarah & Syamsul Yusof Berjodoh - “Kalau Ditakdirkan Mereka Bersatu Kembali…”

gempak
16/09/2024
02:22 MYT
Pengarah Datuk Yusof Haslam menyatakan dirinya tidak menolak sekiranya Syamsul Yusof kembali berjodohan dengan Puteri Sarah.
Viral

Didakwa Amal Ilmu Hitam, 5 Individu Dipukul Sampai Mati

gempak
15/09/2024
20:38 MYT
Lima orang termasuk tiga wanita dipukul sampai mati kerana didakwa mengamalkan ilmu sihir di negeri Chhattisgarh di tengah India, pada Ahad.
Viral

Bulu Masih Di Bibir, Wanita Makan Kucing Hidup-Hidup

gempak
15/09/2024
18:39 MYT
Seorang wanita ditahan dengan helaian bulu kucing berada pada bibir dan darah di tangannya, di sebuah kawasan perumahan di Canton, Ohio, lapor akhbar Metro UK baru-baru ini.
Berita

Long Weekend! 2.2 Juta Kenderaan Keluar Ibu Kota, Lebih Tinggi Dari Cuti Hari Raya

gempak
15/09/2024
14:56 MYT
Peningkatan trafik yang tinggi berikutan pergerakan kenderaan keluar daripada ibu kota sempena cuti panjang dilaporkan lebih meningkat berbanding musim perayaan.
Berita

Terseret Bawah Treler, Peserta Himpunan RXZ Maut Elak Patung Penyu Di LPT2

gempak
15/09/2024
14:28 MYT
Gara-gara mengelak patung replika penyu yang terjatuh di atas lebuh raya, seorang peserta RXZ Members 6.0 maut dalam kemalangan di Kilometer 379.5 Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) dekat Ajil menghala ke Bukit Besi, Terengganu pada Ahad.