Seorang pelakon dan bintang terkenal Hong Kong, Gillian Chung berkongsi pengalaman lucu yang dialami di sebuah lapangan terbang antarabangsa.

Dia yang juga merupakan rakan duo dari kumpulan Twins bersama Charlene Choi mengatakan pernah ditahan pihak berkuasa di lapangan terbang di Jerman sewaktu masih muda.

Gillian yang kini berusia 41 tahun mendedahkan pengalaman tersebut bintang yang sewaktu muncul dalam program Promise For You, lapor Todayonline.com.

Dakwanya, penahanan tersebut berlaku sewaktu dia dan rakan wanita lainnya sedang transit di lapangan terbang itu sebelum menyambung perjalanan ke Belgium untuk menghadiri majlis perkahwinan.

Punca penahanannya adalah kerana terlalu cantik!

Oleh kerana dilihat terlalu cantik, pihak berkuasa mengesyaki mereka akan melakukan jenayah. Gillian bagaimanapun tidak menjelaskan jenayah apa yang dimaksudkan pihak berkuasa tersebut.

“Kami memiliki waktu yang singkat sebelum mengejar penerbangan seterusnya, tanpa makanan atau sebagainya. Malangnya kami telah ditahan,” cerita Gillian.

Menurut Gillian, dia kemudian cuba menjelaskan kepada pihak berkuasa bahawa dirinya seorang selebriti dan mempunyai duit.

Namun segalanya tidak berhasil apabila mereka tetap diheret untuk siasatan.

Meski ia bukan sebuah pengalaman yang manis, Gillian tetap mengenangnya sebagai sebuah insiden yang lucu sepanjang dia yang mula terkenal sejak tahun 2001 dan kerap ‘terbang’ ke luar negara ditahan kerana terlalu cantik.