Laman Utama

Pelik Tapi Benar, Pokok Tumbuh Dalam Paru-Paru Seorang Lelaki

Maliah Surip
05/09/2023
01:50 MYT
Nampak macam mustahil tapi dalam dunia tiada perkara yang boleh terjadi atas izin Allah.
Barangkali itulah gambaran yang sangat sesuai diberikan kepada satu berita ‘pelik tapi benar’ ini.
Ia tentang seorang lelaki yang dikatakan mempunyai barah pada bahagian paru-paru tetapi ternyata sedang berdepan dengan kejadian yang lebih aneh daripada sekadar menghidap penyakit tersebut.
Artyom Sidorkin mempunyai simptom mengalami barah pada paru-paru kerana sering berasa sakit pada bahagian tersebut selain batuk berdarah.
Bagaimanapun doktor terkejut kerana menemukan anak pokok setinggi 5cm sedang tumbuh pada bahagian paru-paru lelaki berusia 28 tahun tersebut.
Lelaki Rusia tersebut bagaimanapun selamat menjalani pembedahan membuang pokok dalam paru-parunya. Peristiwa aneh itu berlaku pada tahun 2009, lapor DailyMail.
Menurut pakar, pokok tersebut mungkin mampu tumbuh di dalam paru-paru lelaki tersebut selepas dia tersedut anak benih yang sedang bertebaran.
Sidorkin pula mengaku lega kerana selepas pokok tersebut berjaya dibuang, dia sekurang-kurangnya tahu tidak menghidap barah.
BACA: Selamba, Aktor Senior Ini Mengaku Tanam 99 Pokok Ganja & Jadi Pengedar​
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Gaya Hidup

Najis Burung Merpati Penyebab Jangkitan Paru-Paru

gempak
02/07/2024
14:45 MYT
Orang ramai diingatkan supaya mengelakkan diri daripada terdedah kepada najis burung merpati kerana boleh menyebabkan jangkitan paru-paru merpati atau ‘pigeon lung’.
Viral

Hanya Pakai Kemeja Dan Seluar Dalam, Pelancong Wanita Ini Terpaksa Bertahan Atas Pokok 12 Jam

gempak
26/06/2024
06:55 MYT
Seorang pelancong dari China berkongsi pengalamannya menyelamatkan diri daripada banjir di Kenya, baru-baru ini, dengan berada di atas pokok selama 12 jam.
Berita

Netizen Risau Pokok Selalu Tumbang Di Ibu Negara, DBKL Disaran Ambil Tindakan

gempak
14/05/2024
07:55 MYT
Semalam, kecoh tentang kejadian pokok tumbang yang berlaku di ibu negara dek kerana ribut dan hujan lebat. Oleh kerana insiden tersebut banyak menyebabkan kerugian dan juga kemalangan jiwa, netizen mula mengusulkan pendapat bahawa setiap pokok perlu di audit supaya perkara yang tak diingini dapat dielakkan.
Hiburan

Aina Abdul Jadi Akar Pokok, Ada Daun Gugur, Terapung Ke Udara... Ini Makna Tersirat Di Sebalik Persembahan AJL38

gempak
03/03/2024
15:20 MYT
"Tree of life," demikian makna di sebalik busana berupa pokok dan ranting kayu yang disarung Aina Abdul ketika menyanyikan lagu Jangan Mati Rasa Itu di Anugerah Juara Lagu ke-38 malam tadi.
Laman Utama

Pokok Krismas Hempap Pelancong Singapura, Pavilion KL Mohon Maaf!

gempak
26/12/2023
06:48 MYT
Kejadian berlaku pada 25 Disember.