Laman Utama

Peminat Dakwa Jennie Blackpink Kena Panic Attack Pada Konsert Di Jakarta

Maliah Surip
18/03/2023
15:55 MYT
Platform media sosial Twitter khususnya bagi pengguna dan peminat Indonesia baru-baru heboh dengan kisah penampilan salah seorang anggota kumpulan Blackpink, Jennie.
Pada pengamatan segelintir peminat, Jennie yang tampil bersama Blackpink menerusi konsert Blackpink World Tour (Born Pink) in Jakarta pada 11 dan 12 Mac lalu telah diserang panic attack, lapor Kompas.com.
Dakwaan Jennie diserang panic attack sewaktu membuat persembahan itu dijawab oleh peminat selepas YouTuber Boy William dan Kiky Saputri menyebut jika perempuan cantik itu seperti kelihatan ‘malas’ saat berada di atas pentas.
Keduanya mengatakan Jennie kelihatan tidak bersemangat seperti tiga rakan Blackpink yang lainnya.
Berang dengan pertuduhan tersebut, peminat Blackpink atau Blink mengatakan Jennie mungkin mengalami panic attack.
Sebelumnya, khabar Jennie diserang panic attack pernah dilaporkan pada tahun 2019.
Waktu itu Blackpink dalam rangka tour di Manila, Filipina dan sebuah video tersebar di media sosial yang menyaksikan Jennie sedang berusaha bernafas sambil memegang perutnya seperti terkena serangan panic attack.
Insiden tersebut berlaku sewaktu keempat-empat anggota Blackpink itu ditemubual di atas pentas.
Namun sehingga kini baik Jennie ataupun pihak agensi tidak pernah memberi kenyataan rasmi berhubung dakwaan tersebut.
Panic Attack adalah perasaan takut yang tiba-tiba dan tegang yang menyebabkan gejala fizik seperti jantung berdebar kencang dan berpeluh.
Reaksi ini terjadi sebagai respons terhadap situasi biasa yang sebenarnya, tidak memberi ancaman. Orang yang mengalami panic attack biasanya menderita panic disorder, yang tergolong dalam gangguan kecemasan.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Netizen Desak Jatuhkan ‘Hukum' Buat Jennie Blackpink Kerana Hisap Vape

gempak
09/07/2024
08:00 MYT
Nama bintang K-pop, Jennie Blackpink menjadi perbualan hangat di Platform X susulan tersebar sepotong video menunjukkan bintang itu menghisap vape di dalam bangunan.
Hiburan

Video Muzik Rockstar Lisa Blackpink Didakwa Ciplak Travis Scott

gempak
06/07/2024
13:55 MYT
Mencatat rekod dengan 20 juta tontonan sebaik dilancarkan selama 12 jam, video muzik Lisa Blackpink, Rockstar kini berdepan kontroversi apabila didakwa menciplak hasil kreativiti orang lain.
Hiburan

Rosé BLACKPINK & Cha Eunwoo Bercinta?

gempak
03/07/2024
15:00 MYT
Dikatakan sedang hangat bercinta, nama Rosé BP dan Cha Eun-woo dipetik kembali.
Hiburan

BLACKPINK Lancar Filem Konsert Sempena Ulang Tahun

gempak
21/06/2024
18:55 MYT
Kumpulan K-Pop wanita popular, Blackpink akan menyambut ulang tahun kelapan dengan menayangkan sebuah filem yang merakamkan jelajah dunia mereka yang mencatat rekod, kata agensi kumpulan itu pada Jumaat.
Viral

Lisa BLACKPINK Hanya Perlu 2 Jam 18 Minit Kumpul 1 Juta Pengikut Di TikTok

gempak
09/06/2024
14:55 MYT
Hanya memuat naik sekeping foto, Lisa Blackpink membuktikan dirinya masih ‘berkuasa’ apabila berjaya mengumpul satu juta pengikut hanya dalam tempoh dua jam 18 minit membuka akaun di platform TikTok pada 6 Jun lalu.