,
Viral

Pengikut Bertambah, Aswat Sanggup “Upgrade” Trek Lumba Siput Sedut

Asyraf Roslan
22/08/2024
10:25 MYT
Dari lima penonton ke puluhan ribu penonton, pemilik TikTok @tansri_ash, Muhammad Aswat Azdha Idris sendiri tidak menyangka bahawa content lumba siput sedut itu berjaya menarik minat warganet.

Ilham tiba-tiba

Menurut Aswat idea untuk membuat lumba siput sedut itu berlaku tanpa dirancang.

“Sebenarnya semua itu berlaku secara tiba-tiba semasa saya sedang membuat siaran langsung di laman Tiktok,

“Ibu saya ada beli Siput dari orang kampung jadi semasa tengah live tu ada siput yang terkeluar daripada plastik dan mahu terjatuh.
“Saya pun amik siput itu letak di depan live dan tiba-tiba live saya yang mula hanya ada lima orang sahaja mula naik sedikit demi sedikit, jadi ibu memberi idea untuk mengambil dulang di dapur untuk dijadikan sebagai trek buat siput-siput itu berlumba,” katanya kepada Gempak.

Upgrade trek lumba

Pemuda berusia 29 tahun itu juga berkata, sejak siaran langsung yang dilakukan pada tiga hari lepas pengikutnya sudah bertambah sehingga 50,000 pengikut.
Pada masa sama, Aswat juga menyatakan untuk siaran langsung malam ini dia sudah pun membuat sedikit persediaan untuk menambah baik trek siput sedut tersebut.
“Sejak viral hari tu, pengikut saya sudah bertambah lebih daripada 50,000 pengikut berbanding 6,000 pengikut sahaja.
“Malam ini mungkin akan bertambah lagi, tapi sekarang saya sedang membuat persiapan untuk upgrade trek lumba siput tersebut kalau nak tahu kena masuk live malam ini,” ujarnya.
Difahamkan, konsep perlumbaan dibuat seperti Sukan Malaysia (Sukma) iaitu penyertaan mengikut negeri seperti Pahang, Kedah, Johor, Pulau Pinang dan lain-lain.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

“Saya Suka Sebab Itu Saya Buat, Kalau Tidak…” - Siti Nurhaliza Jawab Tuduhan Netizen Kata Tak Ada Job

gempak
11/09/2024
04:55 MYT
Dengan nada yang lembut, Siti Nurhaliza meminta supaya peminat tidak mengeluarkan kenyataan sebegitu.
Hiburan

Baggio Damasutra Seronok Buat Live Di TikTok, Nafi Terdesak Tiada ‘Job’ - "Saya Masih Aktif..”

gempak
08/09/2024
23:55 MYT
Sering bergiat aktif melakukan siaran langsung di TikTok, vokalis Damasutra, Baggio menafikan dirinya terdesak susulan didakwa tiada tawaran pekerjaan.
Viral

Allahyarham Humaira Repost Hantaran Tentang Kematian 4 Hari Sebelum Maut Kemalangan

gempak
08/09/2024
04:25 MYT
Seakan-akan memberikan petanda awal, Allahyarham Humaira yang maut akibat kemalangan di Kilometer 363.8, Lebuh Raya Utara-Selatan arah selatan dekat Trolak, pada Sabtu ada mengulang siar video TikTok berkaitan kematian beberapa hari lalu.
Viral

Netizen Tampil ‘Back Up’ Abang Bas, Anggap Konten Dengan Pelajar Perempuan Hanya Gurauan - “Niat Dia Baik, Yang Fitnah Nanti Merangkaklah Cari…”

gempak
07/09/2024
12:25 MYT
Susulan kes viral ‘Abang Bas’, terdapat segelintir netizen yang meluahkan rasa simpati terhadap lelaki tersebut dan menganggap isu itu telah menutup periuk nasinya.
Hiburan

“Saya Buat Live TikTok Hari-Hari, Ramai Yang Maki Hamun” - Noraniza Idris

gempak
05/09/2024
07:55 MYT
Penyanyi Noraniza Idris mendedahkan jualan tiket konsert Qalam Noraniza Idris terjejas gara-gara kontroversi penarikan diri bekas pengarah persembahan dan penulis skrip konsert tersebut.