Aktor Kamal Adli berpendapat gandingan pelakon utama lelaki dan wanita dalam sesuatu filem tidak perlu terlalu ‘over’ bagi menjayakan sesuatu watak dalam perhubungan.

Menurut Kamal yang kini membintangi filem romantik Gracias Barcelona di saluran Astro First, penonton kini sudah bijak dan mereka lebih menerima lakonan pasangan pelakon tidak melampau.

“Saya tahu skrip sekarang macam mana dan penerimaan penonton pun macam mana. TV sekarang pun tak nak yang over pun. Kalau lagi over, lagi ramai orang menyampah dan tak nak support cerita tu.

“Saya berfikiran, apa-apa cerita pun boleh hit, akan dapat sambutan tanpa perlu ada scene yang melampau,” ujar Kamal dalam satu temu bual sewaktu majlis sidang media perkahwinannya baru-baru ini.

Bergandingan bersama aktres jelita Fathia Latiff, inilah penampilan filem pertama Kamal Adli selepas berkahwin dengan isterinya pelakon Uqasha Senrose.

Gracias Barcelona mengisahkan Kamal dan Fatiha mula jatuh cinta sejak menuntut di Barcelona, namun hubungan mereka di uji apabila pulang ke Malaysia.

Dalam usia yang masih muda dan cabaran kehidupan, mereka tewas dengan ujian alam perkahwinan. Siapa yang melukakan dan terluka?

Saksikan filem romantik drama, Gracias Barcelona yang akan berada di Pawagam Rumah Anda, Astro First bermula 13 Januari 2022.

Untuk melanggan sila ke saluran 480 atau anda juga boleh strim di Astro Go atau On Demand. Dengan hanya RM15, anda boleh menonton selama 48 jam (2 hari) secara berulang-ulang.