Penulis novel The Garden of Evening Mists (TGOEM), Tan Twan Eng bakal mengadakan siri jelajah untuk bertemu pembaca setia novel hasil karyanya di Kuala Lumpur.

Siri jelajah tersebut diadakan bersempena tayangan filem TGOEM yang bakal bertemu penonton di pawagam bermula 16 Januari ini.

Menariknya, dalam pertemuan jelajah tersebut, anda berpeluang beramah mesra selain mendapatkan tanda tangan daripada anak tempatan yang menetap di Afrika Selatan itu.

Sesi bertemu pembaca tersebut akan diadakan di kedai-kedai buku terpilih sekitar Lembah Klang bermula 5 Januari hingga 19 Januari ini.

Berikut, senarai lokasi yang boleh anda kunjungi:

5 Januari 2020 (2PM): Kinokuniya, KLCC
12 Januri 2020 (2PM): MPH, Nu Sentral
12 Januari 2020 (4.30PM): Borders, The Curve
18 Januari 2020 (2.30PM): Times Bookstore, Pavillion
19 Januari 2020 (2PM): POPULAR, Sunway Pyramid

Sebelum ini, penulis berusia 48 tahun itu pernah memenangi anugerah kesusasteraan, Man Asian Literary Prize (2012) dan Walter Scott Prize (2013) berdasarkan pencapaian dalam penulisan sejarah fiksyen.

Filem TGOEM merupakan sebuah karya adaptasi novel yang menceritakan kesengsaraan kehidupan Teoh Yun Ling (lakonan Sinje Lee) akibat kekejaman Perang Dunia Kedua di Tanah Melayu yang cuba mencari ketenangan di Cameron Highlands.

Bagaimanapun, sewaktu di sana, ketika dia berusaha untuk membina sebuah taman bagi menzahirkan penghormatan kepada adik perempuannya yang terkorban, dia menjalin hubungan cinta terlarang bersama seorang tukang kebun bernama Nakamura Aritomo (lakonan Hiroshi Abe).

Filem tempatan yang menggunakan tenaga produksi beberapa buah negara itu merupakan naskhah terbitan Asto Shaw dan HBO Asia.