Penyanyi popular Thailand, Jannine Weigel memberitahu bahawa dia cukup teruja setiap kali tiba di Malaysia kerana berpeluang mencuba pelbagai juadah makanan yang enak.

Jannine atau nama sebenarnya, Jannine Parawie Weigel, 19, berkata, juadah yang menjadi kegemarannya ialah sate.

"Perkara yang paling saya suka mengenai Malaysia adalah kepelbagaian makanan yang boleh dicuba setiap kali bertandang ke sini.

"Menu yang saya suka sekali ialah sate. Begitu juga dengan mencuba makanan tradisi lain seperti nasi lemak setiap kali berkunjung ke negara ini," kongsinya.

Jannine ditemui sewaktu majlis pelancaran syarikat rakaman baru, RedRecords yang merupakan usahasama antara AirAsia dengan Universal Music Group.




Penyanyi kacukan Thailand-Jerman itu diumumkan sebagai artis pertama yang bernaung di bawah RedRecords.

Jannine yang mempunyai lebih 1.5 juta pengikut di Instagram memberitahu, dia berasa bertuah kerana diberi peluang untuk bernaung sebagai artis rakaman RedRecords.

"Saya amat berbangga menjadi artis pertama di bawah RedRecords dan mempunyai sokongan daripada pasukan yang sangat hebat untuk membawa kerjaya saya ke tahap yang lebih tinggi.

"Saya percaya para peminat akan menyukai pengalaman luar biasa yang kami bakal tawarkan dan saya tidak sabar untuk anda semua mendengar muzik baharu saya," katanya.

Jannine yang mula aktif sejak 2010 mempunyai lebih 3.3 juta pengikut di YouTube, selain 3.2 juta pengikut di Facebook dan lebih daripada 500,000 pengikut di TikTok.

Although I got a little emotional I really want to share this important moment with you. I am now officially signed with REDRECORDS as their first artist and this is something I never imagined would happen to me! Thank you @tonyfernandes , @airasia and Universal Music for believing in an ordinary girl like me, I promise that I will do everything I can to make you proud.❤️ I also want to thank my family & fans for the tremendous support you’ve given me since the start, I would’ve never come this far without the support of you?❤️ 2020 is going to be exciting and I’m grateful that I’ve got all of you to be part of this journey? วันนี้เป็นวันที่ตื้นตันมากๆ เป็นโมเม้นที่ไม่คิดไม่ฝันเลยที่อยากจะแชร์กับทุกคนมานานมากแล้ว สุดท้ายวันนี้ก็มาถึง! ตอนนี้พลอยชมพูเป็นศิลปินของค่ายใหม่ RedRecords อย่างเป็นทางการแล้ว ซึ่งเป็นเกียรติมากๆที่ได้เป็นศิลปินคนแรกของค่าย ? ขอบคุณแอร์เอเชียและยูนิเวอร์ซัลมิวสิคด้วนนะคะที่เชื่อในตัว พชพ. สัญญาว่าจะทำให้เต็มที่ที่สุด และขอบคุณครอบครัวและแฟนๆที่สนับสนุน พชพ. มาตั้งแต่ต้น ถ้าไม่มีทุกคน พชพ. คงไม่มีวันนี้❤️ ปี 2020 จะเป็นปีที่น่าตื่นเต้นมากๆ และ พชพ. ดีใจที่ทุกคนที่เรารักจะเป็นส่วนนึงของการเดินทางใหม่ครั้งนี้ ?

A post shared by JW (@jannineweigel) on