Pengeluar produk minuman BubbleBee mengumumkan bakal membuka semula empat cawangan di Ampang, Sentul, Sungai Buloh dan Senawang pada 23 November ini selepas proses pengambilalihan selesai.

Ketua Pegawai Eksekutif Bubblebee Sdn Bhd (Bubblebee), Datuk Ismail Abdul Rahman berkata, keempat-empat cawangan tersebut diambil alih operasi oleh ibu pejabat Bubblebee serta tiada kaitan lagi dengan rakan usahasama yang disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) baru-baru ini.

Sebelum ini usahasama Bubblebee di empat cawangan tersebut melibatkan usahawan vape terkemuka Mohamad Hafizzi iaitu pengasas House of Vape bersama pasangannya Nikruasma Nik Ruzi atau lebih dikenali di Instagram sebagai @babyanamoi serta Azman Arshad dari Taikun Vape.

“Kami telah mencapai penyelesaian baik bersama dengan Hafizzi beserta Nikruasma dan Azman untuk menamatkan usahasama bagi keempat-empat cawangan Bubblebee tersebut.

“Penamatan bersama berdasarkan persetujuan baik ini berkuatkuasa serta-merta. Kesemua cawangan di atas juga telah ditutup sementara waktu bagi melancarkan urusan pengambilalihan operasi oleh ibu pejabat Bubblebee.

“Pihak syarikat memohon maaf khasnya kepada Hafizzi, Nikruasma dan Azman juga kepada semua pelanggan secara am yang terkesan akibat penutupan sementara keempat-empat cawangan tersebut,” tambah Ismail lagi.

Menganggap apa yang berlaku agak pahit untuk ditelan bagi kedua-dua belah pihak, namun Ismail berkata keputusan tesebut terpaksa dilakukan kerana nilai jenama amat penting dalam sesebuah perniagaan.

“Keputusan penyelesaian baik bersama ini diambil bagi mengekalkan kemandirian jenama Bubblebee untuk jangka masa panjang,” katanya.

Dalam pada itu Ismail turut menjelaskan bekas rakan usahasama mereka itu bersama bersama pengarah-pengarah syarikat telah memberi kerjasama sepenuhnya kepada pihak berkuasa berkaitan satu siasatan yang dilakukan baru-baru ini.

“Berdasarkan penjelasan yang telah diberikan oleh mereka, kesemua mereka tidak terlibat dengan aktiviti yang tidak sihat.

“Mengikut maklumat yang diterima siasatan lanjut oleh pihak berkuasa ke atas suspek yang disyaki juga sedang berlangsung,” katanya.

Sehubungan dengan itu, beliau memohon orang ramai supaya tidak lagi membuat sebarang spekulasi terhadap mereka.