Kumpulan duo The Truth yang dianggotai oleh Naufal Isa, 22 dan Irwan Fariz, 21 enggan dikenali sebagai penyanyi nasyid tipikal.

Berpayung di bawah label Tarbiah Sentap Records, The Truth mahu menampilkan kelainan supaya menarik minat ramai.

"Kami lebih selesa dikenali sebagai kumpulan yang versatil. Kami mahu mencuba pelbagai genre, tetapi biarlah setiap lagu yang kami sampaikan mempunyai mesej, moral serta memberikan impak positif.


"Sebelum kami muncul dengan single sendiri, kami telah terlebih dahulu merakamkan lagu cover seperti Boy With Luv nyanyian BTS, Without Me nyanyian Halsey, Any Song nyanyian Zico dan banyak lagi.

"Tetapi semua lagu yang kami cover telah ditukarkan liriknya dalam bahasa Melayu dan kami berikan lirik yang positif. Kami enggan kelihatan tipikal dan mahu menarik minat orang ramai," kata Naufal kepada Gempak.

Selepas mendapat banyak respon positif menerusi lagu cover yang mereka bawakan, kini The Truth sudah muncul dengan single perdana berjudul Cinta Sementara.



"Alhamdulillah, semenjak ia dilancarkan pada 3 Julai yang lalu, lagu ini berjaya meraih hampir 450,000 tontonan di laman YouTube.

"Lagu ini membawa cerita mengenai manusia yang mengejar cinta dunia dan cinta manusia, sedangkan cinta itu hanyalah sementara kerana hanya cinta Allah yang hakiki," kata Irwan pula.


Sementara itu, pemilik label Tarbiah Sentap serta penulis novel terkenal, Ustaz Adnin Roslan berharap agar lagu Cinta Sementara menjadi satu langkah mula yang baik.



"Kami berharap permulaan ini dapat diterima baik oleh pendengar dan peminat. Semoga lebih banyak karya yang berunsur positif dapat kami hasilkan di masa akan datang, Insya-Allah," katanya.