Aktor Lee Jang Woo bukan sahaja mengejutkan peminat, tetapi juga hos dalam I Live Alone selepas kembali ke program tersebut selepas 100 hari seperti dijanjikan.

Hal ini kerana penampilan Jang Woo berubah total, berbanding sebelumnya. Menerusi laporan AllKPop, Jang Woo yang hadir dalam program tersebut sebelum ini dikritik kerana mengalami berat badan mencecah 98 kilogram.

Waktu itu, lelaki berusia 36 tahun tersebut mengaku berat badannya naik mendadak kerana habit makan yang tak teratur, mewah dan teruk sehingga menyebabkan masalah kesihatan kepada dirinya.

Dia juga sempat digelar dugong kerana berat badannya tersebut. Oleh yang demikian, dia berjanji untuk menjalani gaya hidup sihat sekaligus menurunkan berat badannya.

Ternyata, janji tersebut ditepati Jang Woo. Saat muncul dalam episod I Live Alone yang ditayangkan semalam, dia tampil dengan cukup berbeza pada bentuk tubuh dan berat badan sehingga diberi gelaran baharu iaitu mirip aktor Hollywood, Matt Damon.

"Anda kelihatan seperti Matt Damon!" ujar salah seorang hos program tersebut, Kian84.

Kian84 yang terus memerhatikan penampilan baharu Jang Woo kemudian menyambung: "Sewaktu anda bertubuh gempal, saya rasa selesa berada di samping anda. Tapi sekarang semua sudah seperti mempunyai jurang."



Jang Woo kemudian berkongsi kisah perjalanannya menurunkan berat badan sebanyak 25 kilogram dalam 100 hari. Dia mengaku menjalani rejim yang ketat dari segi senaman dan menjaga diet pemakanan.

Menurut bintang Homemade Love Story itu, berat badannya pada pertama kali datang sebagai tetamu dalam program tersebut adalah 98kg dengan lemak sekitar 32.

Kini selepas berdedikasi untuk mendapatkan bentuk tubuh dan kesihatan yang lebih baik, Jang Woo telah berjaya menurunkan sebanyak 25 kg sekaligus membuat berat badannya kini 73kg sehingga membuat penampilan terkininya cukup berbeza.

Kredit Foto: AllKPop