Hiburan

Pertama Kali Jejakkan Kaki Ke AJL34, Kugiran Masdo Lali Kutukan, Mahu Mantapkan Vokal

Azwa Rahman
26/12/2019
09:25 MYT
Kugiran Masdo melahirkan rasa bersyukur apabila lagu Dinda berjaya melayakkan diri ke Anugerah Juara Lagu 34 (AJL34) yang akan diadakan Februari kelak.
Menurut vokalis Kugiran Masdo, Ali Sariah, mereka menghargai penilaian para juri dan peminat yang telah memilih lagu Dinda menjadi di antara 12 lagu terbaik.
“Sejujurnya semasa sesi separuh akhir, saya mengalami masalah sakit tekak. Saya menyanyi pun biasa sahaja tapi alhamdulillah lagu Dinda terpilih mungkin kerana melodi dan liriknya yang unik.
“Sebagai persediaan menjelang AJL34, saya mengambil kelas vokal bersama penyanyi Amir Jahari untuk lebih mahir dengan teknik-teknik menyanyi serta memperbaiki vokal saya,” jelas Ali kepada Gempak.
Ali ditemui ketika majlis sidang media Festival Rockaway 2020 yang diadakan di The Bee, Publika pada Khamis.
Tambah Ali, berjaya menempah tiket ke AJL34 bersama dengan 11 lagu hebat yang lain sudah cukup membuatkan mereka merendah diri.
“Kalau tahun lepas kami hanya berjaya ke separuh akhir sahaja. Niat kami dapat ke final tahun ini, kami mahu berikan persembahan yang sehabis baik.
“Kami juga berharap dapat memberikan kelainan dan warna pada pertandingan tersebut agar semua terhibur,” ujarnya lagi.
Di samping AJL34, Kugiran Masdo bakal membuat kemunculan pada festival rock legenda, Rockaway 2020 yang akan diadakan pada pada 14 hingga 15 Mac 2020 di kawasan letak kereta B, Stadium Nasional Bukit Jalil.
Selain Kugiran Masdo, antara artis solo dan kumpulan yang akan membuat persembahan pada Rockaway 2020 adalah Datuk M Nasir, Hujan, XPDC, Project E.A.R dan Toko Kilat.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Uncle Mike Terima Anugerah Atas Jasa Membesarkan 3 Beradik Muslim Yatim Piatu

gempak
26/07/2024
11:42 MYT
Uncle Mike dianugerahkan National Press Club (NPC)-Macrokiosk Muhibbah Award 2024 untuk bulan Jun sempena kisah inspirasi membesarkan tiga beradik beragama Islam meraih respons positif dalam kalangan masyarakat Malaysia.
Berita

Aktiviti Hiburan, Bunyi-Bunyian Muzik Pada Malam Jumaat Dilarang Di Kelantan

gempak
24/07/2024
20:47 MYT
Kelantan tidak membenarkan sebarang bentuk aktiviti hiburan atau bunyi-bunyian muzik pada setiap malam Jumaat.
Hiburan

Kugiran Masdo Mendunia! Kali Ini Jayakan Festival Muzik Di Mongolia & Korea Selatan

gempak
17/07/2024
15:55 MYT
Selepas sambutan memberangsangkan di beberapa wilayah di Indonesia seperti Bandung, Jakarta, Yogyakarta dan Bali pada Mei dan Jun lalu, Kugiran Masdo melebarkan sayap mereka dengan bermain di festival muzik di Mongolia dan Korea Selatan.
Berita

Pemandu E-Hailing Terima Anugerah Berkat Derma Darah Sebanyak 158 Kali

gempak
13/07/2024
14:55 MYT
Berkat menderma darah sebanyak 158 kali membolehkan pemandu e-hailing Kang Eng Tean, 50, menerima anugerah sebagai penderma darah terbanyak di Kelantan.
Hiburan

Pernah Dikritik Penampilan Tak Mandi, Ini Respon Kugiran Masdo - “Kami Tak Simpan Dalam..”

gempak
19/06/2024
08:55 MYT
Pernah menerima komen berbaur kritikan mengenai penampilan mereka yang dikatakan seakan ‘tidak mandi’, kumpulan Kugiran Masdo anggap ia sebagai satu teguran bagi memperbaiki diri.