Pelakon Betty Banafe akui buat pertama kalinya selama 30 tahun rumah keluarganya tidak mengadakan rumah terbuka pada tahun ini.

Menurut Betty sambutan tahun ini kurang meriah bagaimanapun dia terap akur apabila Syawal kali ini disambut ketika tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB).

“Untuk pertama kali selama 30 tahun rumah kami tiada open house di Hari Raya Pertama. Itulah rutin keluarga kami sejak arwah Ayah/Waleed hidup, bersama pekerja-pekera dan saudara serta sahabat handai yang pastinya akan berkunjung ke rumah kami pada hari Raya pertama.

“Terasa kurang meriah tapi itulah namanya Raya PKPB. Raya perintah kawalan pergerakan bersyarat. Moga moga berkat doa kalian semua Allah mengangkat covid-19 di negara tercinta ini secepatnya.

“Maka kita semua akan mensyukuri nikmat kebersihan dan kesihatan yang lebih baik dari bencana yang menimpa kita. Aminnn. Eid mubarak semua!” Tulisnya.

Betty berkongsi perkara tersebut di akaun Instagram miliknya.

Menerusi entri tersebut, Betty memuat naik foyonya bersama keluarga di hari raya.

Sekadar info, Betty bercerai dengan suaminya Bruce Dargus pada 10 Julai tahun lalu selepas mendirikan rumah tangga pada 8 Disember 2012.

Pasangan itu dikurniakan sepasang cahaya mata iaitu Julia Claire Dargus dan Bruce Dean Dargus.