Penyanyi berbakat, Shiha Zikir baru sahaja melancarkan single terbaru berjudul Irama.

Menurut Shiha, dia sangat berpuas hati dengan lagu genre reggaeton pertamanya itu.

"Untuk lagu ini, saya rasa puas sangat, walaupun ia kedengaran lebih kurang seperti single AEWO saya sebelum ini, tetapi ini adalah lagu genre reggaeton pertama saya.

"Pada mulanya, saya mahu menghasilkan lagu balada terlebih dahulu, tetapi berubah fikiran selepas mendengar demo lagu ini, pertama kali dengar saya terus mahu.

"Inilah yang dikatakan rezeki untuk bekerjasama dengan tiga komposer iaitu Iqie Hugh, Firdaus Rahmat dan John Jeeves. Kami bekerjasama dengan baik, saya suka input daripada generasi muda kerana idea mereka lebih segar," katanya kepada Gempak.

Single Irama adalah hasil kerjasama label yang menaungi Shiha, Todak Music bersama Alternate Records & Talents.

Shiha yang juga seorang pelakon dan pengacara berharap single Irama mampu menggembirakan pendengar terutamanya ketika mengharungi detik sukar pandemik.

"Ketika musim pandemik ini, saya mahu sebarkan perkara positif kepada orang ramai, perkataan 'Irama' itu sendiri kita sudah tahu, kebiasaannya kalau kita mahu rasa gembira, kita akan dengar lagu.

"Saya harap lagu catchy seperti ini dapat membuatkan pendengar gembira dan kekal positif ketika pandemik ini.

"Walaupun saya sendiri sangat sensitif dengan keadaan sekarang, tapi macam manapun kita perlu teruskan kehidupan dengan bersemangat dan fikiran yang positif," tambahnya.

Kata Shiha, antara perkara berbeza ketika menghasilkan lagu ini adalah rakamannya dilakukan pada waktu siang.

Ia merupakan pengalaman baru untuk dirinya kerana dia lebih selesa merakam lagu pada waktu malam sebelum ini.

"Pengalaman yang best ketika menghasilkan lagu ini adalah rakamannya dilakukan pada waktu siang.

"Biasanya sebelum ini, saya tak pernah rakam single pada waktu siang sebab saya selesa lakukannya malam. Saya rakam lagu ini selepas makan tengahari, ketika itu juga SOP memerlukan segala urusan pekerjaan disiapkan sebelum pukul 8 malam," katanya menutup bicara.