Pelakon Taufiq Hanafi berkongsi pengalaman yang mendebarkan ketika menjalani penggambaran filem PASKAL The Movie.

Taufiq bercerita mengenai kejadian tersebut di salah sebuah entri yang dimuat naik di laman Instagram miliknya.

"Bila kau jadi orang pertama masuk dan terakhir keluar... Antara scene yang paling gayat nak buat...

"Pintu keluar muat untuk punggung je... Tinggi hampir empat tingkat... Hanya ada sebuah tangga sahaja... dan terpaksa pikul senjata semua...

"But end of the scene... PUAS HATI sebab dapat buat...!!!!
" tulis Taufiq.

Bila kau jadi orang pertama masuk dan terakhir keluar..Antara Scene yang paling gayat nak buat..pintu keluar muat2 utk punggung je..tinggi hampir 4 tngkat..hanya ade sebuah tangga sahaja..dan terpaksa pikul senjata semua..but end of the scene...PUAS HATI sebab dapat buat...!!!! . . #ustatPaskal #sayangimalaysiaku #nowshowing #PaskalTheMovie #TLDM #RoadToHollywood #Transformation #motivation #self #motivate #mental #gym #workout #fitness #instafamous #actor #actorlive #like #liketolike #follow #followtofollow #shred #shredarmy #instagym #instaworkout #male #model #malaysia

A post shared by Ustat Paskal (@taufiqhanafi11) on


Rata-rata peminat memuji usaha Taufiq untuk menjayakan adegan terbabit. Netizen juga memuji aksi Taufiq dan pelakon-pelakon lain dalam menjayakan PASKAL The Movie.

Dalam perkembangan lain, filem PASKAL The Movie yang diterbitkan oleh Asian Tropical Films, GSC, Multimedia Entertainment, Granatum Ventures dan Astro Shaw telah meraih kutipan sebanyak RM16 juta dalam 10 hari tayangan.

PASKAL The Movie berkisarkan mengenai kisah kejayaan anggota elit Pasukan Khas Laut (PASKAL), Tentera Laut Diraja Malaysia dalam Misi Pengaman PBB di Angola pada 1998 dan misi merampas kapal dagang daripada lanun Somalia di Teluk Aden pada 2011.

Diinspirasikan dari kisah benar, filem ini dibintangi oleh Hairul Azreen, Ammar Alfian, Hafizul Kamal, Taufiq Hanafi, Gambit Saifullah, Theeban G, Henley Hii, Jasmine Suraya Chin dan ramai lagi.

Jom, dapatkan tiket anda sekarang dan sama-sama saksikan pertempuran PASKAL The Movie di medan pawagam!