Hari ini genap seminggu Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang dikuatkuasa sehingga 31 Mac ini akibat penularan wabak COVID-19.

Mematuhi saranan kerajaan, semakin ramai selebriti tempatan tampil memberi nasihat dan peringatan kepada rakyat negara ini.

Berbagai cara dilakukan untuk menyuntik kesedaran kepada orang ramai supaya mengambil serius tentang COVID-19.

Pasangan pelakon dan pelawak Ozlynn Wati dan Johan tidak ketinggalan untuk membantu kerajaan dalam menyekat rantaian wabak itu.

Semalam, Ozlynn telah berkongsi video anak-anaknya Ariq, Sodiq, Haziq dan Chantiq membuat pesanan khidmat masyarakat di laman sosial Instagram (IG)nya.

Apa yang menarik perhatian ialah, kefasihan Ariq berbahasa mandarin ketika menyampaikan mesej kesedaran kepada orang ramai.

Antara yang ditekankan empat beradik ini ialah tentang langkah pencegahan yang perlu diambil untuk mengelakkan diri dijangkiti COVID-19.

Bila tgk muka anak2.. sayu plak rasa.. iya.. mmg semua org akan meninggalkan dunia.. tp dgn cara yg macam mana.. harap keluarga kita semua di jauhi dari penyakit yg boleh membahayakan diri.. selain dari berdoa.. usaha utk menjauhkan diri dari org ramai.. plsss #stayathome sayangilah keluarga kita.. hormatilah seruan kerajaan.. dalam keadaan skrg bukanlah masa utk kita menunding jari.. tp masa utk kita bantu mengikut perintah demi masa depan kita.. TIPS: cara cuci tgn yg betul.. cuci selama 20second bukan 20mnt tau ? atau nyanyilah lagu happy birthday 2 kali masa sabun tgn kemudian baru cuci .. #pesananHanania

A post shared by Johan & Ozlynn (@jozlynnhanania) on


Dalam pada itu di ruangan kapsyen, Ozlynn sempat berpesan kepada orang ramai supaya tidak menuding jari kepada sesiapa sebaliknya membantu dengan mengikut perintah kerajaan demi masa depan semua.

Ozlynn turut mendoakan agar semua keluarga dijauhi daripada penyakit yang boleh membahayakan diri dan menjauhkan diri daripada orang ramai.

Dapatkan aplikasi Astro GO sekarang dengan memuat turun di telefon bimbit anda di Apple Store dan Google Play!

#dudukrumah dengan anak-anak tak perlu rebut alat kawalan jauh lagi!