Penyampai Zayan Pagi, Faizal Ismail mendedahkan bahawa dia melakukan solat sunat istikharah sebelum membuat kata putus untuk menerima tawaran ke stesen radio tersebut.

Jelas Faizal atau lebih mesra disapa FBI, keputusan untuk kembali ke stesen radio turut dibantu oleh isteri dan keluarganya.

“Pertama kali pihak Zayan datang dan tawarkan kepada saya sebagai penyampai, saya agak tertarik dengan visi dan misi Zayan yang ingin menyampaikan dakwah melaui radio.

“Namun ketika itu saya masih belum beri keputusan lagi, saya pulang ke rumah buat solat istikarah, saya minta pendapat isteri dan keluarga berkenaan tawaran itu.

“Alhamdulillah, tidak lama kemudian hati saya terbuka dan saya melihat stesen Zayan boleh membantu saya secara halus dalam menyampaikan dakwah selari dengan matlamat Zayan itu sendiri,” ujarnya kepada Gempak.

Selain FBI, Zayan Pagi yang bersiaran setiap Isnin hingga Jumaat, jam 6 pagi hingga 10 pagi, turut ditemani dua lagi penyampai iaitu Mawi dan Anas.

Dalam pada itu, FBI turut menjelaskan dia menerima sebanyak lima kali tawaran yang datang daripada pelbagai stesen radio.

Bagaimanapun, hatinya terbuka untuk menerima Zayan disebabkan kandungan yang berbentuk islamik selari dengan pendirian dirinya yang ingin menyampaikan dakwah kepada masyarakat.

“Saya menerima tawaran ini kerana saya lihat Zayan boleh menjadi satu platform untuk saya menyampaikanm dakwah dan membantu memberi nasihat kepada orang ramai.

“Saya juga ada menerima sebanyak lima kali tawaran untuk kembali ke konti radio, namun tidak sekali pun saya tergerak hati untuk menerima tawaran tersebut.

“Namun tidak pada Zayan kerana pengisian yang disajikan membuatkan saya tertarik seperti segmen kelas tajwid, segmen kuliah dan pelbagai lagi perkongsian positif. Malah ini turut menjadi ruang yang terbaik bagi saya sampaikan dakwah,” tambahnya lagi.

Sementara itu, peminat Zayan boleh menikmati perkongsian menarik di Zayan Pagi dengan pengisian-pengisian menarik seperti Motivasi Pagi, Takzirah Pagi, Hadith of The Day, Mahir Bahasa Arab, Kelas Tajwid, Topik Pagi Zayan dan Aura Zayan.

Peminat Zayan juga boleh strim Zayan dan mendengarkan Zayan Pagi menerusi aplikasi SYOK.

Untuk maklumat lanjut tentang personaliti Zayan yang lain dan kempen-kempen yang menarik, ikuti Zayan di platform rasmi media sosial Facebook, Instagram dan Twitter.