,
Terkini

Puteri Sarah Sayu Jumpa Pak Cik Kena Tengking Influencer - "Dia Memang Sedih & Malu Sangat"

Mya Amri
30/07/2021
05:20 MYT
Pelakon Puteri Sarah Liyana sayu apabila dapat bertemu empat mata dengan gelandangan warga emas yang menjadi mangsa kandungan video viral seorang usahawan dan influencer baru-baru ini.
Kongsi Puteri Sarah, dia sempat berbual dan menyelami isi hati warga emas berusia 64 tahun itu ketika pertemuan mereka pada Khamis.
"Takpe pakcik. Ramai yang sayang pakcik dan hargai pakcik serta mendoakan pakcik. Rakyat Malaysia memang marah dengan tindakan influencer tu!! Tindakan itu sangat biadab!
"Alhamdulillah syukur berkesempatan jumpa pakcik ni. Pakcik ni memang sedih dan malu sangat dengan apa yang berlaku. Sempat dia meluahkan perasaan tadi... 64 years old guys! Imagine parents kita yang kena sound macam tu? Mashallah...
"Walau sekaya mana kita, sehebat mana kita... janganlah kita kurang ajar dengan orang tua... ingat kita bukannya selalu di atas nanti kita akan di bawah juga," tulisnya menerusi hantaran di Instagram.
Terdahulu, tular sepotong video seorang usahawan dan instafamous lelaki di media sosial yang didakwa sengaja memalukan seorang warga emas dengan mengungkit kisah silamnya di hadapan orang ramai.
Rakaman tersebut telah mencetuskan rasa marah netizen apabila usahawan terbabit mengungkapkan sepotong ayat, "Masa muda dulu menyesal tak?" dengan nada yang dikatakan begitu sombong dalam sesi program keusahawanan dan motivasi sebahagian gelandangan di Kuala Lumpur baru-baru ini.
Netizen juga turut menggesa orang ramai agar memboikot jenama fesyen dan produk yang dikeluarkan oleh Instafamous itu bersama isterinya.
BACA: Isteri Influencer Viral Malukan Warga Emas Kongsi Status Tentang Ujian & Pahala, Netizen Warning; "Jangan Play Victim"
Antara yang turut menyuarakan ketidakpuasan hati itu termasuklah pelakon terkenal, Aaron Aziz.
BACA: “Gelandangan, Penagih, Pengemis Ke, Lu Kalau Nak Buat Kebajikan…” - Malek Sudah Mari, Aaron Aziz Sound Instafamous!
Sekadar info, susulan daripada video yang tular berkenaan, Ketua Polis Daerah Dang Wangi, ACP Mohamad Zainal Abdullah memaklumkan pihak polis telah memanggil lelaki terbabit dan dia dikenakan kompaun kerana melanggar prosedur operasi standard (SOP).
Usahawan tersebut yang juga suami kepada pemilik butik pakaian wanita terkenal itu dikenakan kompaun sebanyak RM1,500 kerana tidak memakai pelitup muka.
Bagaimanapun, usahawan terbabit tampil membuat permohonan maaf di Instagramnya semalam. Dia juga telah bertemu dengan warga emas tersebut untuk meminta maaf di atas perbuatannya.
BACA: Dah Buat Netizen Bengang, Carl Samsudin Minta Maaf, Dakwa Selama Hidup Tak Pernah Biadab
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Gamers Listy Chan Peluk Islam: “Bismillah Login”

gempak
19/09/2024
14:16 MYT
Seorang gamers terkenal Indonesia, Listy Chan mengambil berkat di hari kelahiran Nabi Muhammad SAW apabila mengumumkan memeluk agama Islam.
Hiburan

Ammar Alfian Tak Suka 'Fatfluencer', Selar Pempengaruh Cuba Terapkan Penerimaan Badan Gemuk - "Cakap Sahaja Awak Tu Malas"

gempak
19/09/2024
05:55 MYT
Pelakon Ammar Alfian menzahirkan rasa kurang senang dengan pempengaruh berbadan gemuk.
Hiburan

"Elak Andaian Cetus Spekulasi Cerai Fazura, Fattah" - Pengurus

gempak
19/09/2024
02:30 MYT
Sejak Fazura memfailkan perceraian terhadap suami, Fattah Amin pada Jumaat lalu, ramai peminat yang mengikuti kisah rumah tangga pasangan selebriti tersebut.
Gaya Hidup

#FoodiesLife: Tak Perlu Keluar KL, Nasi Kandaq Festival 2.0 Kembali Hujung Minggu Ini! Mai Serbu Lekaih

gempak
18/09/2024
15:00 MYT
Nasi Kandaq Festival kembali untuk edisi kedua tahun ini dengan menghimpunkan pelbagai legenda utama nasi kandar di seluruh Malaysia.
Hiburan

Bunga Citra Lestari Minta Netizen Jangan Bandingkan Cara Nyanyian Mahalini, Acha Septriasa - “Semua Ada Karakter & Ciri Masing-Masing”

gempak
18/09/2024
13:55 MYT
Penyanyi Indonesia Bunga Citra Lestari tampil memberi pesanan buat rakan senegaranya iaitu Mahalini Raharja yang dikritik gara-gara merakamkan semula lagu hits Sampai Menutup Mata baru-baru ini.