Hos, pengacara, pelakon dan penyanyi Raffi Ahmad dikenali sebagai salah seorang pelaku seni Indonesia paling sukses pada masa kini.

Raffi dan isterinya, Nagita Slavina juga didakwa sebagai antara selebriti dengan pendapatan paling tinggi hasil daripada pelbagai pekerjaan yang dilakukan termasuk beberapa bisnes kulinari.

Salah guna dadah

Bercakap mengenai kejayaannya hari ini, Raffi yang menjadi tetamu di program FYP Trans7 mengaku pernah melalui titik terendah dalam kehidupannya sehingga kehilangan pekerjaan.

BERITA TRENDING: Raffi Ahmad Bagi Duit Nafkah Lebih RM50,000 Sebulan Pada Isteri

Perkara itu berlaku selepas dia ditangkap atas kes penyalahgunaan dadah pada tahun 2013. Raffi didakwa telah menganjurkan pesta dadah di kediaman.

Dia kemudian menjalani pemulihan selama tiga bulan selepas ditangkap.

PILIHAN PEMBACA: Raffi Ahmad & Isteri Sedekah Satu Lori Air Mineral Kepada Jiran, Mahu Jiran Minum Air Bersih Seperti Mereka

Menurut Raffi selepas insiden tersebut berlaku dia mula kehilangan pekerjaan.

Minta maaf, kembalikan rezeki

Kemudian ada yang memberi saran agar dia meminta ampun daripada ibunya, Amy Qanita. Dan untuk membuat permintaan maafnya berjaya malah mengembalikan rezeki, Raffi juga diminta untuk mencuci kaki ibu dan meminum air basuhan tersebut.

Kata Raffi, dia mencuba saran yang diberikan kepadanya. Siapa sangka, hal tersebut rupanya benar-benar mendatangkan berkat berlimpah untuk Raffi.

"Diminta, cuba minta maaf sama ibu, bersihkan kaki kakinya, doa, kalau boleh diminum air basuhannya itu.

“Benar, saya minum (air basuh kaki). Minggu hadapan semua pekerjaan yang hilang saya dapat balik,” kata Raffi seperti dilaporkan Insertlive.