Pelakon terkenal Raja Ilya telah dianugerahkan pentauliahan Kapten Bersekutu dari Angkatan Pertahanan Awam (APM) sekaligus dipilih untuk mengikuti kursus dan latihan untuk menjadi pegawai bersekutu dibawah angkatan tersebut.

Menerusi entri terbaru di Instagramnya, Ilya telah memuatnaik beberapa foto yang diambil ketika majlis perlantikannya yang berlangsung di Putrajaya semalam.

Kindness is a language which the deaf can hear and the blind can see. THANK YOU #AngkatanPertahananAwam DS @eizlanyusof @ahmad_idham CAPTAIN RAJA ILYA ready to serve the Nation. #rajailya #appreciation #malaysia #ikon #womenempowerment #letsdoit

A post shared by Raja Ilya (@rajailya) on


Selain itu, pelakon ini turut merakamkan ucapan terima kasih terhadap Angkatan Pertahanan Awam kerana memberi kepercayaan kepada dirinya untuk menggalas tangunggjawab dan berkidmat bersama angkatan terbabit.

Pada masa yang sama, Ilya turut berterima kasih kepada pelakon Datuk Seri Eizlan Yusof dan pengarah Ahmad Idham kerana sentiasa memberi sokongan dan tunjuk ajar kepadanya.

Ilya mula menjejakkan kaki dalam industri hiburan tanah air pada tahun 2010 menerusi filem Appalam arahan Afdlin Shauki dan terus aktif berlakon dalam filem dan drama tempatan sehingga kini.


Teks : Asraf Aided
Sumber : Instagram Raja Ilya