Penyanyi Aina Abdul mempunyai pendapat tersendiri mengenai pelancaran lagu-lagu raya berentak rancak daripada barisan penyanyi tanah air pada tahun ini.

Berbanding lagu raya bernada syahdu, Aina berkata, lagu-lagu berentak rancak mampu menaikkan mood raya, sementelah kebanyakan daripada kita melalui momen sukar sepanjang hari dalam meneruskan kehidupan.

Happy

“Mungkin rutin seharian kita sudah susah, struggle… dan kita perlu capai standard tertentu untuk meneruskan kehidupan. Jadi, bila tibanya Syawal, kita nak happy happy.

“Okey sahaja sama ada nak release lagu rancak atau sedih. Tetapi lagu rancak dilihat mendominasi mungkin disebabkan kehadiran platform TikTok. Selain itu, kita perlu tengok pada market juga.

“Saya pernah lancarkan lagu raya bergenre sedih, tetapi ketika itu sewaktu negara dilanda COVID-19 dan semua terpaksa berkurung di rumah akibat PKP. Kalau kita lancarkan lagu rancak nanti orang kata tidak sensitif,” katanya kepada Gempak.

Alamak Raya Lagi

Melanjutkan bicara Aina mengakui gembira dengan kejayaan lagu Alamak Raya Lagi yang didendangkan oleh kumpulan De Fam.

“Bagi saya, bulan Ramadan atau Syawal adalah waktu untuk semua penyanyi celebrate sama-sama. Terbaharu, lagu De Fam viral. Saya memang sangat-sangat sayang dengan mereka, especially Ja.

“Mereka memang sokong saya sejak zaman Sumpah lagi. Melihat kejayaan mereka terhadap lagu Alamak Raya Lagi, saya sebagai peminat berasa gembira untuk mereka,” ujar Aina lagi.

ARTIKEL BERKAITAN: The Gadys Lancar Lagu Raya, Harap 'Cuti Raya' Evergreen!

ARTIKEL BERKAITAN: Gabung Zapin & Salsa, Qalam Band Muncul Dengan Lagu Raikan Raya! - "Kami Beri Sesuatu Istimewa"