Isteri kepada penyanyi dan penyampai radio Mawi, Ekin memaklumkan dirinya mengalami tekanan dan mental breakdown apabila diajukan soalan mengenai rumah tangga mereka.

Hal itu susulan daripada ketiadaan Ekin ketika majlis pelancaran filem Hantu Kuat Ketawa yang berlangsung di ibu kota pada minggu lalu.

"Bagi sahabat-sahabat yang ramai bertanya kenapa Ekin awak ok ke tak?? terima kasih bebanyak ok.

"Cerita dia yang buat Ekin stress dan mental breakdown tu bila ramai yang DM dan tanya 'kenapa tak nampak ekin kt majlis pelancaran Hantu Kuat Ketawa aritu?? ada masalah rumahtangga ke?? dah tak sefahaman dgn mawi ke?? gado ke? cerai ke?? Allahuakbar," maklum Ekin menerusi hantaran video di Instagram.

Dedah Ekin, hakikat sebenar yang berlaku apabila anak-anaknya diuji positif virus COVID-19 dan mereka sekeluarga terperangkap untuk menjalani proses kuarantin di Johor Bahru.

"Sebenarnya nak dijadikan cerita beberapa hari kami diuji dengan anak-anak semua positif covid kat Johor Bahru dan kami semua stuck terpaksa quarantine kat sini..

"Mental breakdown sangat-sangat dan stress jaga anak-anak kecil yang meragam menangis sakit kene COVID-19 ni Allah je yang tau, camana pun majlis kene diteruskan.

"Pastu bila ada pulak kata-kata fitnah nak cakap macam-macam tanpa siasat, benda camni bole buatkan kita lagi down. So pada yang cakap macam-macam tu pleaselah stop it," tegasnya.



Ekin atau nama sebenarnya Nora'Asikin Rahmat telah berkahwin dengan Mawi pada 20 Disember 2008 dan mereka dikurniakan seorang anak bernama Cahaya Malaika, 10 tahun.