Laman Utama

Rapper Mexico Dakwa Jadi Manusia Pertama Implan Emas Ganti Rambut Di Kepala

Maliah Surip
12/09/2021
06:45 MYT
Seorang pemuzik dan rapper dari Mexico, Dan Sur mendakwa dirinya menjadi manusia pertama yang menanam rantaian emas di kepalanya sebagai pengganti rambut.
Rapper yang dikategorikan sebagai budak baru nak up itu mendedahkan hal tersebut menerusi platform Tik Tok miliknya yang diikuti oleh lebih 1.9 juta pengguna.
"Saya menanam rantaian emas dalam kepala dan semuanya disangkutkan di tengkorak saya," ujarnya seperti dilaporkan New York Post.
Sur kemudian mendakwa: "Ini rambut saya. Rambut emas. Saya adalah rapper pertama yang membuat implan rantaian emas dalam sejarah manusia."
Pada 6 September lalu, Sur melancarkan klip video untuk single terbaharunya berjudul Oro. Dalam klip video tersebut, Sur mempamerkan penampilan dengan rambut rantaian emasnya.
Sementara itu menerusi laporan Caracol TV, artis berusia 23 tahun melakukan implan tersebut pada April tahun ini. Bagaimanapun kos melakukan implan tersebut tidak dinyatakan.
Kata Sur dia memilih melakukan implan tersebut kerana mahukan kelainan.
"Sejujurnya apa yang saya mahu lakukan adalah sebuah kelainan sebab saya melihat semua orang mewarnakan rambut mereka.
"Jadi saya harap tak ada yang meniru gaya saya ini," katanya lagi.
Untuk rekod, pada Februari lalu, rapper Lil Uzi Vert telah menanam sebutir berlian pada bahagian dahinya.
Instagram: @dansurig
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

“Pertama Kali Terhentak Macam Ini, Kena Belakang Kepala, Bergegar Otak” - Suami Shila Amzah Perlu Rehat 6 Minggu Selepas Jatuh Main Bola

gempak
23/07/2024
03:55 MYT
Pempengaruh media sosial dan suami kepada penyanyi Shila Amzah iaitu Ubai MZ berkongsi video memperlihatkan kepalanya terhentak ketika jatuh bermain bola sepak.
Hiburan

Wanita Mirip Nonny Nadirah Kongsi Video Botakkan Kepala, Tulis Kata-Kata Tentang 'Friend Zone'

gempak
03/07/2024
20:55 MYT
Selepas sekian lama mendiamkan diri, akaun Instagram milik penyanyi dan pelakon Nonny Nadirah kembali 'hidup'.
Hiburan

Jadi Sensasi di Media Sosial, MC Baba Rapper Pekak & Bisu Pertama Di Dunia?

gempak
08/06/2024
12:54 MYT
Barangkali ramai yang tidak terfikir bagaimana seorang individu kurang upaya (OKU) pekak dan bisu boleh menjadi rapper atau penyanyi?
Hiburan

Dekorasi Macam Rumah Orang Malaysia, Kediaman Cardi B Curi Tumpuan Netizen!

gempak
15/05/2024
11:55 MYT
Penyanyi rap antarabangsa, Cardi B meraih perhatian netizen Malaysia gambar kediamannya dikongsikan oleh wargamaya di laman sosial. Hal ini kerana, dekorasi kediaman Cardi B itu dilihat persis seperti kediaman yang sering dilihat di rumah-rumah tempatan.
Hiburan

Berkat Ramadan, Rapper & Pemenang Grammy, Lil Jon Peluk Islam

gempak
18/03/2024
00:31 MYT
Rapper terkenal Amerika Syarikat yang merupakan penerbit dan deejay, Jonathan H. Smith telah memeluk Islam dalam bulan Ramadan yang mulia ini.