Rapper Takeoff dilaporkan mati ditembak di sebuah pusat boling, 810 Billiards and Bowling Alley di Houston, Amerika Syarikat.

Insiden tembakan itu menyebabkan pemilik nama sebenar Kirshnik Khari Bal tersebut meninggal dunia pada usia yang masih terbilang muda iaitu 28 tahun.

Menerusi laporan BBC, Takeoff mati setelah ditembak pada bahagian kepala sewaktu sedang bermain dadu bersama pakcik dan yang juga merupakan salah seorang anggota kumpulan Migos, Quavo.

Pihak berkuasa melalui kenyataan yang dikeluarkan mengatakan terdapat sekitar 40 hingga 50 tetamu berada di tempat kejadian kerana menghadiri sebuah parti sewaktu seseorang melepaskan tembakan.

Selain Takeoff yang tewas dalam kejadian itu, terdapat dua orang lainnya yang mengalami kecederaan akibat insiden tersebut.

Tiada tangkapan dibuat setakat ini dan Datuk Bandar Houston, Sylvester Turner, merayu agar saksi tampil memberi kerjasama.

Takeoff adalah anggota termuda dari Migos yang dibentuk pada tahun 2008 silam.

Kemudian Migos meledak usai merilis single Versace pada tahun 2013. Namun kumpulan yang cukup berpengaruh dalam kalangan generasinya itu bubar pada tahun lalu.

Quavo dan Offset juga baru saja merilis proyek duo Unc & Phew.

Berita kematian Offset membuat banyak karyawan seni Hollywood ikut mengucapkan takziah.

Foto: Pagesix