,
Hiburan

“Rasanya Dia Lagi Fasih Daripada Saya” - Zahirah Macwilson Akui Penting Anak Tahu Bahasa Melayu

Mya Amri
14/09/2024
08:55 MYT
Pelakon, Zahirah Macwilson akui berasa kagum melihat anak sulungnya, Isaac Raees bertutur dalam bahasa Melayu dengan lancar.

Bertutur bahasa melayu di rumah

Berkongsi perkara itu menerusi satu temu bual bersama majalah Keluarga, Zahirah berkata amat penting bagi dirinya untuk Isaac mengetahui bahasa kebangsaan.

“Saya rasa dia lagi fasih daripada saya, dekat rumah memang dia cakap bahasa melayu. Saya rasa sebab di rumah ada helper dan juga the nanny yang juga bertutur dalam bahasa melayu sahaja.

“Jadi dia belajar dengan cepat, saya rasa sangat sangat penting untuk kita pastikan dia tahu bahasa ibunda dan fasih berbahasa melayu. “Sebab bahasa inggeris kita belajar di mana-mana seperti di sekolah dan juga kawan-kawan. Saya sangat kagum dengan kebolehan dia berbahasa melayu,” ujarnya.
Terdahulu, Isaac mendapat perhatian netizen kerana fasih dan gemar bertutur dalam bahasa Melayu.
Rata-rata netizen memuji Zahirah kerana masih menerapkan budaya dan adab Melayu kepada anaknya walaupun berdarah kacukan.

ARTIKEL BERKAITAN:Netizen Puji Zahirah MacWilson Tetap Cantik Walaupun Rambut Serabai Ketika Berpantang - "Aku Baby 6 Minggu Macam Kena Dera Laki”

ARTIKEL BERKAITAN:Zahirah, Aiman Selamat Menyambut Kelahiran Anak Ke-2, Inara Raisa

ARTIKEL BERKAITAN:"Papa Nyaris-Nyaris Nak 'Cemarkan' Majlis" - Zainol Macwilson Dedah Kejadian Malam Ijabkabul Aiman, Zahirah

ARTIKEL BERKAITAN:[VIDEO] Amelia, Anna Jobling Macam Kembar, Netizen Suruh Berlakon Adik-Beradik- “Letak Zahirah Sekali Jadi Kakak Sulung Please”

ARTIKEL BERKAITAN:[VIDEO] Zahirah MacWilson Akui ‘Muka Tak Malu’ Luah Perasaan Dekat Aiman Hakim Melalui Amelia Henderson

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

"Ada Pengarah Suruh Saya Cari Kekasih Lelaki Melayu Supaya Dapat Berlatih ...." - Nina Kho”

gempak
18/09/2024
02:55 MYT
Pelakon Nina Kho mengakui masih banyak perlu diperbaiki sebagai seorang pelakon terutamanya memperbaiki komunikasi dalam bahasa Melayu.
Viral

Bapa Miss Switzerland Jumpa Kepala Anak Dalam Tong Sampah Di Bilik Dobi, Suami Dakwa Pertahankan Diri

gempak
17/09/2024
17:17 MYT
Kisah pembunuhan tragis bekas peserta Miss Switzerland, Kristina Joksimovic masih menjadi perhatian dunia.
Hiburan

Afdlin Shauki Tak Masuk Campur Karier Seni Anak - “Dia Mahu Naikkan Nama Sendiri Tanpa Bantuan Saya”

gempak
17/09/2024
13:55 MYT
Pengarah dan pelakon, Datuk Afdlin Shauki akui tidak banyak masuk campur dalam perihal karier seni anak nya, Mia Sara meskipun baru-baru ini Mia turut serta membintangi filem arahannya, Baik Punya Ah Long.
Hiburan

Elly Mazlein Lebih Selesa Sembunyi Muka Anak - “Saya Letak Emoji Di Instagram Sahaja, Tapi Kalau Di..”

gempak
17/09/2024
07:55 MYT
Tidak mendedahkan wajah anak kepada umum, pelakon, penyanyi dan pengacara popular, Elly Mazlein, memang selesa dengan tindakan itu.
Berita

Bapa Bakar Anak Hidup-Hidup Kerana Keluar Rumah Tak Minta Izin

gempak
16/09/2024
07:55 MYT
Perbuatan kejam itu dilakukan Iwan Hasan, 44, terhadap puterinya, MH, 13, ketika kejadian di kediaman keluarga itu di Kelurahan Kota Baru, Ternate Tengah, Maluku Utara di Indonesia pada Khamis lalu.