,
Berita

Rompak, Perkosa, 'Sumbat' Mayat Ke Dalam Bagasi

Gempak
22/08/2024
21:55 MYT
Tidak ubah seperti dalam drama pembunuhan, apabila seorang lelaki bertindak kejam dengan merompak kemudian memperkosa mangsa.
Malah tidak terhenti di situ, mangsa kemudian dibunuh dan mayatnya 'disumbat' di dalam sebuah beg bagasi. Kejadian tragis itu berlaku di Jalan Pelelangan, Kelurahan Jagong, Kecamatan Pangkajene, Kabupaten Pangkep pada 8 Ogos lalu.
Mengesahkan perkara itu, Ketua Polis Sulawesi Selatan, Inspektor Jenderal Andi Rian R Djajadi berkata, suspek yang dikenali sebagai AND,37, melakukan perbuatan terkutuk itu ketika dia sedang mabuk.
"Suspek menceroboh rumah mangsa iaitu Ramlah, 46, dalam keadaan mabuk untuk mencuri dan kemudian memperkosa dan membunuhnya," katanya kepada pemberita pada Isnin.
Jelasnya, motif suspek melakukan perbuatan itu didorong oleh nafsu dan alasan ekonomi.
"Suspek pada Sabtu 10 Ogos lalu, pada jam 1 pagi waktu tempatan, baru pulang dari menyertai satu pesta dalam keadaan mabuk.
"Dia dipercayai masuk ke rumah mangsa melalui tingkap, kemudian mencuri wang dan mengambil telefon bimbit mangsa," katanya.
Tambahnya lagi, kemudian dia melihat mangsa sedang tidur dan cuba memperkosa wanita itu, mangsa kemudian cuba melarikan diri namun gagal apabila dicekik oleh suspek.
"Susulan itu mangsa tidak sedarkan diri dan suspek memukulnya sehingga meninggal dunia, selepas itu suspek pulang mengambil sebuah beg bagasi dan memasukkan tubuh mangsa ke dalamnya," katanya.
Suspek kini ditahan dan bakal dikenakan hukuman menurut Fasal 285 KUHP Terkait Perbuatan Pemerkosaan dan Fasal 351 Ayat (3) tentang penganiayaan hingga menyebabkan kematian.
Suspek bakal dikenakan hukuman penjara seumur hidup atau 20 tahun penjara.
Sumber: Sinar Harian
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Gadis 18 Tahun Ditemui Mati Tanpa Seurat Benang, Tangan Diikat Dengan Coli

gempak
11/09/2024
05:25 MYT
Pengakhiran yang cukup tragis buat seorang penjual makanan bergoreng di Indonesia apabila ditemui dalam keadaan badannya tertimbus di dalam hutan.
Hiburan

Beri Pandangan Tentang Isu Abang Bas, Uyaina Arshad Dilabel Penunggang Oleh Netizen

gempak
08/09/2024
04:03 MYT
Susulan kelantangannya bersuara tentang isu Abang Bas, pelakon dan pengacara Uyaina Arshad menerima pelbagai kecaman daripada warganet.
Berita

Tekup Bayi Dengan Bantal Sehingga Maut, Pengasuh Direman Tujuh Hari

gempak
07/09/2024
05:25 MYT
Seorang pengasuh wanita direman tujuh hari bermula hari ini selepas disyaki membunuh seorang bayi lelaki berusia lapan bulan di sebuah taman asuhan kanak-kanak (Taska) di Taman Kelemak Utama,Melaka pada Jumaat.
Berita

“Anak Saya Dibedung, Ditutup Dengan Kain…” - Bayi Lapan Bulan Mati Disumbat Botol Susu, Ditekup Bantal Oleh Pengasuh

gempak
06/09/2024
15:29 MYT
Apabila isterinya sampai di taska berkenaan, dia mendapati wajah anaknya Muhammad Al Fateh Amri sudah kebiruan selain bahagian mulutnya juga berdarah.
Hiburan

“Keluarga Rapat Pun Tak Boleh Dipercayai” - Diana Danielle Puas Hati Abang Bas Sekolah Ditangkap

gempak
06/09/2024
13:25 MYT
Diana Danielle menyatakan rasa puas hati selepas pihak polis menahan seorang pemandu bas lelaki yang memuat naik video membuat konten ‘crush’ bersama penumpangnya yang merupakan murid sekolah pada Jumaat.