Pelakon Rozita Che Wan akhirnya tampil membuka mulut dan mengulas mengenai perkongsiannya tentang tabiat buruk seorang artis ketika sedang bersiaran langsung di media sosial baru-baru ini.

Rozita berkata, perkara tersebut tidak berlaku di depan mata, namun, ia disampaikan oleh individu lain kepada dirinya.

“Saya tak nampak depan mata, tapi saya diberitahu… ada yang mengadu dekat saya. Jadi, saya sebenarnya bukan nak buka aib orang, saya cuma nak nasihatkan artis muda, yang mana artis tu idola you, yang benda salah tetap salah.

A post shared by Astro Gempak (@astrogempak)


“Awak kena pandai jaga diri, kena tahu hala tuju jadi artis ni. Saya salut pelakon itu sebab dia sangat cekal menepis walaupun diasak, dipujuk dan dirayu untuk ambil (barang terlarang,” katanya kepada HLive.

Menurut Rozita, pelakon senior itu kerap mengajak pelakon baharu berkenaan untuk mengambil barang terlarang hampir setiap hari.

“Kenapa eh? Kenapa nak kena buat orang macam tu? Awak ada hal untuk buat apa yang awak nak buat tanpa orang pertikaikan. Tetapi awak jangan memaksa orang lain seperti apa yang awak buat.

“Budak itu terlalu muda dan mentah. Jangan rosakkan dia. Takut dia tidak boleh fikir dia hanyut sekali,” katanya lagi.

Terdahulu, kecoh di laman sosial apabila Rozita mendedahkan ada seorang artis yang berperawatakan alim mengajak individu lain mengambil barang-barang terlarang.