Pelakon Ruhainies mendakwa belum menerima bayaran berjumlah lebih RM200,000 daripada sebuah syarikat insurans terkemuka.

Rasa terkilan tersebut diluahkan Ruhainies menerusi ruangan Instagram (IG) Story pada malam Selasa.

Menerusi hantaran sama Ruhainies turut memberi tempoh masa selama tiga hari kepada syarikat insurans tersebut untuk menyelesaikan bayaran tersebut sebelum tindakan susulan diambil.

Dalam pada itu Ruhainies turut menasihatkan orang ramai agar berhati-hati membeli insurans dengan memilih syarikat yang mempunyai reputasi terbaik.

Ini kerana menurut Ruhainies, kebanyakan syarikat insurans bijak memujuk ketika mencari pelanggan namun berdiam diri jika berlaku sesuatu masalah.

Ruhainies juga mengakui sudah setahun bersabar dengan syarikat terbabit menyebabkan dia terpaksa bertindak.

Ketika diminta mengulas mengenai tindakannya memberikan amaran kepada syarikat tersebut menerusi media sosial, Ruhainies berkata, dia terpaksa berbuat demikian kerana itu sahaja cara untuk menarik perhatian mereka.

“Dah lama sangat kes ini bertangguh, e-mel tidak berjawab…Senyap sunyi semua. Jujur saya katakan, tahap kesabaran saya ini ada hadnya.

“Apapun saya akan tunggu sehingga Jumaat ini untuk pihak mereka tampil memberi penjelasan dan melunaskan bayaran yang dituntut,” katanya ketika dihubungi Gempak.