“Saya yang lemah, saya yang tidak boleh nak teruskan, bukan sebab industri tak bagus,” begitulah komen pelakon Saharul Ridzuan apabila ditanya mengenai keputusannya untuk memperlahankan kariernya selepas memilih untuk mendalami ajaran agama Islam.

Kata Saharul, dia tidak menyalahkan mana-mana karyawan daripada industri hiburan, namun, dirinya sendiri tidak boleh untuk meneruskannya kerja buat masa ini.

“Saya bagi contoh yang ramai tak tahu… saya sedang belajar nak solat awal waktu, nak belajar pergi ke masjid, ingin melakukan taalim dengan keluarga dan berikan agama kepada keluarga. Jadi, saya tak nampak saya boleh buat semua tu kalau saya masih lagi berlakon.

“Jika saya masih lagi berlakon, call time saya mungkin saya akan letak 8 pagi hingga 6 petang. Mana boleh macam tu kan? Saya dah bertanya ustaz dan menurutnya, hal ini akan menyebabkan fitnah pada agama,” tuturnya.

Saharul berkata demikian ketika ditemui pada sidang media pengumuman pakej umrah bersama barisan selebriti oleh Syabibah Travel & Tours di ibu kota baru-baru ini.

Dalam pada itu, Saharul berkata, dia tidak akan melupakan karier lakonannya dan masih akan menerima tawaran berlakon jika bersesuaian dengan diri.

“Bagi saya kalau tawaran yang diberikan kepada saya bersesuaian, mengapa tidak kan? Kita pun tak tahu. Kalau rezeki sebagai pelakon masih ada, ia akan ada.

“Buat masa ini, saya aktif berniaga. Saya buka kedai makanan antarabangsa bersama Nabil Ahmad sementara merancang untuk kembangkan penjualan produk serum habatus sauda,” katanya yang tidak sangka ramai yang memberi sokongan membeli produknya.

Dalam perkembangan lain, Saharul bakal mengerjakan umrah pada bulan puasa menerusi pakej umrah yang diperkenalkan oleh Syabibah Travel & Tours.

Selain Saharul, antara selebriti yang menjadi jemputan istimewa dan ditaja menerusi pakej umrah Syabibah Travel & Tours ialah Zulin Aziz dan suami, Bell Ngasri dan Faizal Ismail.

Bagi yang berminat untuk menyertai program umrah ini boleh mengunjungi pejabat agensi di No. 12-1, Jalan Wira 1, Pusat Perniagaan Wira, 71800 Nilai, Negeri Sembilan atau hubungi talian 018-289 7953.