Filem Korea Selatan, Parasite yang meraih empat trofi di festival filem berprestij, Anugerah Akademi (Oscars) ke-92 kini boleh ditonton di Astro GO!

Naskhah arahan sutradara Bong Joon-ho itu muncul filem bahasa asing pertama yang mengungguli kategori Filem Terbaik, Pengarah Terbaik, Filem Antarabangsa Terbaik dan Lakon Layar Terbaik.

Malah, karya yang mengangkat genre thriller itu merupakan filem pertama dari Korea Selatan yang dicalonkan di Oscars.

Filem ini mengisahkan seorang lelaki muda bernama Ki-taek serta ahli keluarganya yang semuanya sedang menganggur dan bergelut untuk meneruskan kehidupan dalam kemiskinan.

Pada suatu hari, seorang rakan Ki-taek telah membantu dia untuk mendapatkan kerja sebagai seorang tutor terhadap keluarga Park yang kaya raya dan terkenal.

Kejayaan Ki-taek memperoleh pekerjaan dengan keluarga Park telah mendorong ahli keluarganya yang lain untuk mula menumpukan perhatian bagi mendapatkan pekerjaan yang berpotensi di dalam kehidupan keluarga tersebut.





Akhirnya, satu kejadian aneh, tidak diingini dan sukar dijangka telah melanda Ki-taek dan ahli keluarganya sehingga merubah kehidupan mereka sekeluarga.

Bagi mereka yang masih belum menyaksikan filem berkualiti ini, jangan lengahkan masa lagi dan saksikan filem Parasite sekarang di Astro GO sekarang!

Boleh ditonton oleh semua pelanggan Movie Pack sahaja, klik di tab MOVIES untuk menonton filem ini!