,
Laman Utama

“Sampai Bila Nak Guna Imej Yang Sama” - Ubah Penampilan, Ara Johari Nak Cuba Korean Look, Ottoke!

Azwa Rahman
12/06/2021
09:40 MYT
Penyanyi Ara Johari mengakui sedang cuba untuk menukar penampilannya kepada sesuatu yang lebih feminin berbanding imej terdahulu yang agak kasar.
Menurut Ara atau nama sebenarnya Nurfarrah Izzatie Johari, 24, dia merupakan penggemar imej wanita Korea dan cuba menerapkan penampilan tersebut di dalam video muzik terbarunya.
“Ara memang suka imej Korean tapi dulu Ara tak berani nak cuba. Ara takut persepsi netizen tak boleh terima Ara imej begitu sebab nampak Ara kasar kan.
Sekarang pun nak cakap Ara berubah kepada imej feminin tu tidak jugak sebab Ara pakai apa yang selesa dan selagi benda tu cute, Ara akan pakai.
“Tapi untuk video muzik lagi terbaharu Tetap Aku Cinta ni, Ara cuba berimej Korean dan melihat respon orang cakap sesuai,” ujarnya kepada Gempak.
Ara ditemui ketika majlis pelancaran video muzik single terbaharunya, Tetap Aku Cinta yang berlangsung secara maya.
Lagu Tetap Aku Cinta yang dilancarkan pada 4 Jun lalu mendapat sentuhan komposer dan penulis lirik, Amy Bong dan Furhan.
Tambah Ara lagi, melihat daripada maklum balas peminat, ada yang memberikan pujian terhadap perubahan imej tersebut namun tidak kurang ada yang mahukan dia kembali kepada penampilan asal.
“Ada je peminat yang tegur imej Ara, ada yang positif, ada yang negatif. Ada juga yang lebih sukakan imej Ara yang dulu tapi kita just nak jadi diri sendiri dan sampai bila kita nak stay dengan imej yang sama. Kita kena tingkatkan diri kita kepada sesuatu yang lebih baik.
“Dari segi family pula, mak dan ayah Ara tak kisah dengan apa sahaja yang Ara pilih asalkan jangan buat benda yang bukan-bukan.
“Sekarang Ara cuba untuk jadi lebih feminin tapi taklah sampai pakai dress cuma more to Korean look, skirt pendek. Tapi untuk dress, Ara tak berani lagi nak ke arah tu,” jelasnya lagi.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Sukan

Terbuka China: Wei Chong-Kai Wun Tumbangkan Juara Dunia Dari Korea Selatan

gempak
19/09/2024
10:25 MYT
Beregu lelaki negara Man Wei Chong-Tee Kai Wun melakar kejutan apabila menumbangkan juara dunia dari Korea Selatan Kang Min Hyuk-Seo Seung Jae di pusingan kedua Terbuka China 2024 pada Khamis.
Artis

Pelakon Korea Selatan Dipenjara Setahun Atas Kesalahan Dadah

gempak
03/09/2024
17:55 MYT
Pelakon Yoo Ah-in dijatuhi hukuman penjara setahun pada Selasa (3 Sept) kerana kerap menyalahgunakan dadah terlarang dan ditahan serta-merta, lapor Agensi Berita Yonhap.
Berita

Satu Lagi Pesawat MAS Terpaksa Berpatah Balik

gempak
02/09/2024
04:15 MYT
Sebuah lagi pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) ke Seoul, Korea Selatan dipercayai mengalami masalah teknikal sehingga terpaksa berpatah balik ke Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada Ahad malam.
Sukan

Olimpik Paris 2024: Penembak Sensasi Korea Selatan Rebah Ketika Diwawancara

gempak
09/08/2024
07:24 MYT
Kim Ye Ji rebah ketika sesi sidang akhbar
Hiburan

Pernah Kena Siber Buli, Ara Johari Tak Kisah Komen Negatif Asalkan Tak Babitkan Keluarga - "Kalau Sentuh Keluarga Mungkin..."

gempak
02/08/2024
06:55 MYT
Penyanyi Ara Johari berkongsi dirinya pernah menjadi mangsa siber buli ketika di awal permulaan kariernya.