,
Viral

'Santorini Cameron Highland' Haram Dirobohkan, Netizen Beri Pelbagai Reaksi

Gempak
06/08/2024
07:19 MYT
Majlis Daerah Cameron Highlands (MDCH) hari ini telah melaksanakan tindakan penguatkuasaan terhadap pembinaan haram Cameron Santorini.
Operasi yang bermula pada jam 9.00 pagi dan berakhir sekitar jam 11.30 semalam tersebut diketuai oleh Yang Dipertua MDCH, Azmil Hadid Maznan.

BERITA TRENDING: Tanah Runtuh Di Cameron Highlands, Seorang Maut, 4 Dikhuatiri Tertimbus

BERITA TRENDING: “Macam Lembu Berak Merata” - Pelancong Dipercayai Dari China Berak Di Perkarangan Homestay Di Cameron Highlands

Operasi ini melibatkan kerjasama kakitangan daripada MDCH serta pelbagai jabatan dan agensi daerah, termasuk Pejabat Daerah dan Tanah Daerah Cameron Highlands (PDTCH), Polis Diraja Malaysia (PDRM), Unit Penguatkuasaan Negeri Pahang (UPNP), Jabatan Kerja Raya Daerah Cameron Highlands (JKR) dan Tenaga Nasional Berhad (TNB).
Tindakan penguatkuasaan ini diambil berdasarkan Seksyen 70(1) Akta Jalan Parit dan Bangunan 1974 (Akta 133) yang menyatakan kesalahan pembinaan tanpa kelulusan.
Dengan tindakan ini, MDCH berharap ia dapat menjadi pengajaran dan peringatan kepada semua pihak yang bercadang untuk menjalankan projek pembangunan agar mematuhi semua prosedur dan peraturan yang telah ditetapkan.
Dalam pada itu, pelbagai komen dihujani di laman sosial Tik Tok mengenai penutupan pusat peranginan berkenaan.
Rata-rata pengguna yang pernah ke lokasi berkenaan menyifatkan penutupan adalah menyedihkan.
Bagaimanapun tidak kurang juga ada yang melahirkan suara rakyat didengari pihak istana ekoran kewujudan pembinaan haram itu.
Khairulfc_ umpamanya berkata 'dah kena tegur dengan Sultan Pahang baru nampak muka penguatkuasa,kalau tidak mereka kenyang macam itu je."
Sementara itu Kelly pula berkata, pusat berkenaan merupakan lokasi yang cantik.
"Baru balik dari CH. Semalam pergi Santorini,penat wak kita mendaki tangga. Semput. Nasib baik cantik," katanya.
? Cameron Santorini pic.twitter.com/hjnkHn2x8v— Zalea ౨ৎ (@zalyazahari) April 16, 2024
@isham.cameron ???????? ?????????????? ?? ???? ????????? ????? (????? ??????????? ??????? ?????????) CAMERON HIGHLANDS, 05 Ogos 2024 - Majlis Daerah Cameron Highlands telah melaksanakan tindakan penguatkuasaan terhadap salah satu pembinaan haram di Cameron Highlands iaitu Cameron Santorini pada hari ini. Operasi yang bermula sekitar pukul 9.00 pagi sehingga 11.30 pagi tersebut telah diketuai oleh Yang Dipertua MDCH, Tuan Azmil Hadid bin Maznan dan turut melibatkan kakitangan daripada MDCH serta jabatan/agensi daerah termasuk Pejabat Daerah dan Tanah Daerah Cameron Highlands (PDTCH), Polis Diraja Malaysia (PDRM), Unit Penguatkuasaan Negeri Pahang (UPNP), Jabatan Kerja Raya Daerah Cameron Highlands (JKR) dan Tenaga Nasional Berhad ( TNB). Tindakan penguatkuasaan ini telah dilaksanakan atas kesalahan Seksyen 70 (1) Pembinaan Tanpa Kelulusan di bawah Akta 133, Akta Jalan Parit dan Bangunan 1974. Semoga tindakan penguatkuasaan ini dapat menjadi iktibar dan peringatan kepada mana-mana pihak yang berhasrat melaksanakan projek pembangunan agar mematuhi sepenuhnya prosedur dan peraturan berkaitan semasa yang berkuatkuasa. Pahang Media Pejabat Penerangan Daerah Cameron Highlands Pejabat Daerah dan Tanah Cameron Highlands Polis Daerah Cameron Highlands #StrongerTogether #KepuasanPelangganKebanggaanKami #RasuahItuJenayah ♬ Sepertinya - Fynn Jamal
Video Santorini Cameron Highland yang dirobohkan dikongsi di TikTok itu mendapat hampir 5,000 ciapan dari pengguna.

BERITA TRENDING: Nampak Bekas Tapak Tangan Di Cermin, Bunyi Perabot Ditarik, Zulin Dikacau Hantu Ketika Di Cameron Highlands

BERITA TRENDING: #TravelMana: Indah Khabar Dari Rupa, Pengunjung Kecewa Taman Tular Di Cameron Highlands Banyak Bunga Mati

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Yusof Haslam Tak Tolak Puteri Sarah & Syamsul Yusof Berjodoh - “Kalau Ditakdirkan Mereka Bersatu Kembali…”

gempak
16/09/2024
02:22 MYT
Pengarah Datuk Yusof Haslam menyatakan dirinya tidak menolak sekiranya Syamsul Yusof kembali berjodohan dengan Puteri Sarah.
Viral

Didakwa Amal Ilmu Hitam, 5 Individu Dipukul Sampai Mati

gempak
15/09/2024
20:38 MYT
Lima orang termasuk tiga wanita dipukul sampai mati kerana didakwa mengamalkan ilmu sihir di negeri Chhattisgarh di tengah India, pada Ahad.
Viral

Bulu Masih Di Bibir, Wanita Makan Kucing Hidup-Hidup

gempak
15/09/2024
18:39 MYT
Seorang wanita ditahan dengan helaian bulu kucing berada pada bibir dan darah di tangannya, di sebuah kawasan perumahan di Canton, Ohio, lapor akhbar Metro UK baru-baru ini.
Berita

Long Weekend! 2.2 Juta Kenderaan Keluar Ibu Kota, Lebih Tinggi Dari Cuti Hari Raya

gempak
15/09/2024
14:56 MYT
Peningkatan trafik yang tinggi berikutan pergerakan kenderaan keluar daripada ibu kota sempena cuti panjang dilaporkan lebih meningkat berbanding musim perayaan.
Berita

Terseret Bawah Treler, Peserta Himpunan RXZ Maut Elak Patung Penyu Di LPT2

gempak
15/09/2024
14:28 MYT
Gara-gara mengelak patung replika penyu yang terjatuh di atas lebuh raya, seorang peserta RXZ Members 6.0 maut dalam kemalangan di Kilometer 379.5 Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) dekat Ajil menghala ke Bukit Besi, Terengganu pada Ahad.