Timbul spekulasi Syamsul Yusof bakal berkahwin lagi, bapa kepada pengarah tersebut Datuk Yusof Haslam bagaimanapun mengambil pendekatan untuk tidak campur tangan.

Menurut Yusof, dalam perkara ini dia perlu menjaga hati anak, menantu dan semua pihak yang terlibat.

Malah, tidak timbul isu terkilan atau tidak berhubung munculnya kontroversi sedemikian yang diluar pengetahuannya.

"Saya tak boleh kata terkilan atau tidak. Benda ini, kalau saya komen, akan disalah tafsir dan menimbulkan salah faham kepada banyak pihak.

“Kita dah tua ni kadang-kadang kita kena jaga hati orang muda. Kita tua ni mungkin orang tak jaga hati kita kan, tapi sebagai orang tua kita beralah lah.

“Saya doakan terbaik untuk anak-anak saya, menantu saya, keluarga saya. Untuk semua orang,” katanya.

Ditanya bagaimana kontroversi ini timbul dalam tempoh terlalu dekat dengan majlis tayangan perdana filem, Yusof mengatakan ia mungkin berlaku secara kebetulan.

“Saya pun tak tahu ia sahih atau tidak, saya pun baca dalam media sosial.

“Bagi saya itu perkara biasa, barangkali betul barangkali tidak, saya tak tahu, tak ada kepastian,” katanya pada majlis pratonton filem Mat Kilau Kebangkitan Pahlawan arahan Syamsul, malam tadi.

Filem Mat Kilau Kebangkitan Pahlawan dibintangi Datuk Adi Putra, Fattah Amin, Beto Kusyairy, Yayan Ruhian dan Johan As'ari.

Filem terbitan Studio Kembara itu akan mula ditayang pada 23 Jun ini.

Tambah Yusof, bagi menyelesaikan kemelut ini, semua pihak terbabit perlu bersemuka.

"Soal ini biarlah Syamsul jawab. Lagipun tiada keperluan untuk saya bertemu dengan pihak sana. Tidak perlulah kita mengeruhkan lagi keadaan," katanya.

Sekadar info, kontroversi ini tercetus apabila sebuah blog hiburan melaporkan seorang pengarah terkenal bakal berkahwin dengan kekasihnya yang juga anak kepada pelakon drama veteran.

Memetik sumber, laporan itu menyebut, pengarah terbabit dikatakan sudah berjumpa bakal bapa mentua bagi membincangkan hasratnya.

Namun adakah berita itu benar atau ia spekulasi semata-mata?

Sekadar info, Syamsul dan isterinya Puteri Sarah berkahwin pada 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata.