Pelakon Betty Banafe, 39, mengambil kesempatan memohon maaf kepada semua sebelum berangkat ke tanah suci Mekah untuk menunaikan Haji semalam.

Betty atau nama sebenarnya Betty Ibtisam Abu Bakar Banafe berkongsi perkara tersebut menerusi akaun Instagram (IG) miliknya.

“Saya mohon dimaafkan segala kesalahan baik berupa tulisan, kata dan perbuatan melukai atau menyinggung perasaan

“Demikian juga jika saya ada hutang atau janji yang belum saya penuhi, mohon untuk maklumkan segera kepada saya agar selama mengerjakan haji saya benar-benar dalam kondisi bersih dan merdeka,”
tulisnya.

Menerusi status sama, Betty berharap ibadah rukun Islam kelima itu dapat dilaksanakan dengan sempurna.

“Mohon doa tulus supaya saya dapat melaksanakan haji sesuai sunnah Rasulullah SAW, diberikan kesabaran dan kemudahan hingga mendapatkan haji mabrur serta pulang dengan selamat,” katanya.

Sementara itu, dari perkongsian di IG Story pelakon Datin Seri Umie Aida memberitahu rakannya yang juga pelakon, Zahida Rafik turut berangkat sama mengerjakan ibadah haji.

Assalamu'alaykum warahmatullahi wa barakaatuh.. yg dirahmati & disayangi Allah SWT, Insya Allah, saya Betty banafee akan berangkat ke tanah suci utk menunaikan rukun Islam ke-5. Saya mohon dima'afkan segala kesalahan saya baik berupa tulisan, kata, atau perbuatan yg melukai / menyinggung perasaan.. Dan Demikian juga jika saya ada hutang / janji yg belum saya penuhi mohon informasikan segera ke saya, agar selama saya melaksanakan haji saya benar-benar dlm kondisi bersih & merdeka.. Mohon do'a tulus supaya saya dpt melaksanakan haji sesuai sunnah Rasulullah SAW, diberikan kesabaran, dan kemudahan hingga mendapatkan Haji yg mabrur, serta pulang-pergi dengan selamat. Tawakkalta ala Allah.. Wala haulawala qu wata illa Billa hil aliyil azim..

A post shared by Betty Banafe (@bettybanafe) on

Foto: IG Betty Banafe/ Umie Aida
Teks oleh: Syafiqah Jalal