Penyanyi Nubhan sedih kerana sehingga kini, masih ada lagi pihak yang mempertikaikan dirinya tidak layak berkahwin dengan isteri, Dr. Afifah Tawfek yang bekerja sebagai doktor.

Nubhan kecewa kerana dia masih difitnah hidupnya ditanggung isteri meskipun dia hanya berdiam diri.

“Saya tak faham! Kenapa sampai sekarang masih orang tak boleh terima saya kahwin dengan doctor.

“Mungkin saya terlalu diam dan tak terlalu menunjuk life saya. Memang dah diajar dari kecil supaya hidup bersederhana dan tak bermegah-megah.

“Tapi bahaya juga, tetap difitnah yang bukan-bukan,” katanya.

Nubhan berkongsi perkara tersebut di akaun Instagram miliknya.

Menerusi entri terbabit dia memuat naik video bersama isterinya.

Nubhan turut mendedahkan perkahwinan mereka pada mulanya tidak direstui keluarga mertua.

“Dahlah sebelum kahwin saya tak diterima oleh mertua kerana “artis”, bila dah kahwin, netizen pulak tak terima...

“Aku dah anak 2 la wey! Sudah-sudahlah mendengki tu. Carilah kebahgiaan korang sendiri pulak. Orang lain dah happy dah. Kau kenapa tak happy happy?

“Saya ni manusia juga. Doktor ke lawyer ke tukang sapu ke, kita ni tetap sama...yang tak sama adab dan iman kita je,” katanya lagi.

Nubhan dan Afifah mendirikan rumah tangga pada 29 Ogos 2015.

Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan dua cahaya mata, Aafiya Kamilia dan Ahmad Aaffan.

Kenapa sampai sekarang masih orang tak boleh terima saya kawin dengan doctor? mungkin saya terlalu diam dan tak terlalu menunjuk life saya. Mmg dah diajar dari kecik supaya hidup besederhana & tak bermegah2.... Tapi bahaya jugak...tetap difitnah yang bukan2... dah la sebelum kahwin saya tak diterima oleh mertua kerana “artis”, bila dah kahwin, netizen pulakkk tak terima... AKU DAH ANAK 2 LA WEYYY!!!! Udah udah la mendengki tuuuu... carilah kebahgiaan korg sendiri pulakkk...org lain dah happy dah...ko pesal tak happy happy? ? Korang nak saya jadi macam mana? Asalnya nak terangkan mengenai set anniversary kami dari @lantarabeauty .... alih2 jadi sesi luahan pulak ? mana taknya, saya ni manusia juga. Doctor ke lawyer ke tukang sapu ke, kita ni tetap sama...yg x sama adab dan iman kita je.

A post shared by NUBHAN AHAMAD (@nubhan.ahamad) on