Finalis penyampai radio popular DJ Lin melahirkan rasa penghargaan buat semua peminat yang berhabisan mengundi dirinya.

Penyampai rancangan popular Suria Cinta di Suria FM itu berkata, dia hilang kata-kata dan terharu dengan sokongan berterusan sejak nama dicalonkan dalam persaingan Anugerah Bintang Popular ke-35 (ABPBH35).

"Setiap hari ada saja yang beritahu mereka undi saya dan menyatakan sokongan terutamanya peminat Suria Cinta.

"Saya bertuah dengan rezeki kasih sayang yang sentiasa ada daripada peminat sejak 17 tahun lalu," katanya dalam misi mempertahankan anugerah kategori penyampai radio popular untuk kali kelima tahun ini.



DJ Lin turut berterimakasih kepada keluarga dan insan insan kesayangan yang sentiasa mendoakan dan berusaha membantu dirinya dalam menjayakan kempen sepanjang proses undian berjalan.

Pemilik nama sebenar Roslinda Abd Majid, dia percaya restu dan doa arwah ibunya juga antara faktor kejayaannya pada hari ini.

Bukan sahaja popular, DJ Lin, 47, juga pernah dinobatkan sebagai penyampai radio terbaik dan dipercayai, dari pengiktirafan tempatan juga antarabangsa.

"Saya percaya restu ibu dan keikhlasan dalam melakukan kerja akan sentiasa membuahkan hasil tanpa terlalu megharapkan balasan.

"Saya juga yakin keputusan berhijab membuka banyak lembaran baharu dan pintu rezeki buat saya, Alhamdulillah," katanya.

Beri laluan
DJ Lin juga menyerahkan segalanya kepada rezeki dan gembira kerana masih berada dalam Top 5 pencalonan anugerah berkenaan bersama Tyzo, Haiza, DJ Sonic dan Johan.

"Ada yang minta saya beri laluan, pada saya semua ini hadiah peminat dan mereka yang memilih dan menyokong saya.

"Tidak manis untuk saya hampakan, pada saya bersaing secara sihat dan sama-sama memeriahkan industri penyiaran negara.

"Lagipun negara kita tidak ada banyak penganugerahan jadi wajar untuk kita semua sokong serta raikan," katanya.

Sejak 24 tahun bergelar penyampai radio, anak kelahiran Johor ini sudah mendapat 13 anugerah yang menghargai kerjayanya itu.