Laman Utama

"Saya Sedar Saya Orang Biasa, Tak Mahu Melukakan Mana-Mana Pihak Lagi" - Aida Azira

Gempak
03/04/2023
23:55 MYT
Bekas isteri kepada Sam Bunkface, Aida Azira Hussin enggan memanjangkan kisah rumah tangganya dan mahu menyelesaikan segala urusan di mahkamah.
Jelas Aida, dia tidak mahu lagi memberikan sebarang respons terhadap dakwaan yang dilemparkan oleh Sam sebelum ini.
"Saya rasa saya tak nak komen apa-apa dah. Saya sedar saya orang biasa, saya tak ada pengaruh. Bagi saya, sekarang ini tak perlu untuk saya dedahkan perbualan WhatsApp atau sebagainya, tak perlu untuk saya panjangkan lagi perkara ini.
"Saya tak mahu melukakan mana-mana pihak lagi. Biarlah perkara ini diselesaikan oleh mahkamah, keputusan dihakimi oleh mahkamah. Saya hanya nak selesaikan dan tamatkan sahaja," katanya memetik laporan Xtra.
Ulas Aida lagi ketika ditanya perasaannya berdepan dengan kemelut rumah tangga dan turun naik mahkamah sejak beberapa tahun ini, dia mahu wanita memahami hak dan undang-undang di Malaysia.
"Tiada wanita yang mahu melalui perkara ini, jadi saya sendiri mahu menyelesaikan secepat mungkin dan berharap agar semuanya baik-baik sahaja.
"Kepada semua wanita di luar sana, tak kisahlah jika anda wanita bekerjaya, suri rumah, ibu tunggal, masih bergelar isteri atau tidak.
"Saya mahu setiap wanita faham undang-undang, faham hak anda sebagai wanita, sebagai ibu. Golongan wanita patut tahu sistem kehakiman kita. Hakim akan tahu hakikat sebenar, peguam akan tahu hakikat sebenar, orang sekeliling pun akan tahu juga nanti.
"Jadi, selagi boleh kita pertahankan, kita harus pertahankan hak kita. Ibu mana yang mahu berjauhan dengan anak. Segala keputusan saya buat adalah demi kepentingan dan kebajikan anak," ujarnya.
Terdahulu, pada 29 Mac lalu Sam dan Aida hadir ke Mahkamah Rendah Syariah Petaling, Subang Bestari, Shah Alam, Selangor bagi sebutan kes pindaan nafkah anak mereka.
Aida tidak bersetuju dengan permohonan dibuat penyanyi terbabit, selain meminta bukti andai tidak mempunyai pendapatan atau tawaran persembahan seperti dikatakan.
Sam mendirikan rumah tangga dengan Aida yang juga penerbit rancangan sebuah stesen televisyen pada 25 April 2015, namun bercerai empat tahun kemudian.
Sumber: Xtra
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Sering Dipanggil ‘Aunty’, Sarah Suhairi Sedia Bergelar Ibu

gempak
26/07/2024
04:55 MYT
Menurut Sarah, dia sedia maklum status Aswad sebagai duda anak tiga namun itu tidak menjadi halangan untuk mereka berkenalan dan mendirikan rumah tangga.
Viral

Ibu Arwah Zulfarhan Akui Pernah Tak Restu Anak Masuk UPNM

gempak
26/07/2024
03:55 MYT
“Dia selalu dekat dengan kami sekeluarga,” begitulah keluhan ibu kepada arwah Zulfarhan, yang menyatakan dirinya pernah tidak merestui anak lelakinya itu untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).
Berita

Gara-Gara Beri Anjing Makan Berlebihan Sehingga Mati, Wanita Dihukum Penjara Dua Bulan

gempak
25/07/2024
21:55 MYT
Mahkamah di New Zealand menjatuhkan hukuman penjara dua bulan ke atas seorang wanita kerana memberi makan anjing peliharaannya secara berlebihan sehingga mati, lapor News Straits Times.
Viral

"Lepas Saya Letak Tu, Tak Pernah Tengok Dah Sampai Sekarang" - Individu Dipercayai Penulis Surat Layang Kes Buli Arwah Zulfarhan Tampil Bersuara

gempak
25/07/2024
07:30 MYT
Pemilik akaun Instagram, dipercayai individu yang pernah mengirimkan surat layang tentang kes buli bekas penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Allahyarham Zulfarhan Osman Zulkarnain tampil memuatnaik hantaran mengimbas kejadian yang berlaku sekitar tujuh tahun lalu.
Hiburan

Harith Iskander & Isteri Tetap Tenang, Hadir Untuk Prosiding Kes Perceraian

gempak
25/07/2024
04:08 MYT
Pelawak dan pelakon Harith Iskander hadir bersama isterinya, Dr Jazmine Lim di Mahkamah Syariah Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur pada pukul 11.50 pagi Khamis untuk prosiding sebutan kes perceraiannya.